OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
European Furniture Group är en av Nordens ledande möbelproducenter. Vi designar, utvecklar och producerar möbler för kontor och offentliga miljöer under varumärkena EFG och Savo. EFG erbjuder ett komplett utbud av flexibla och hållbara möbler för alla typer av arbetsmiljöer. Savo är vårt premiumvarumärke för kontorsstolar. Våra produkter säljs via auktoriserade återförsäljare, partners och interiörspecialister. Läs mer om oss och våra produkter på http://www.efg.se samt www.savo.com Vi är på en riktigt spännande resa både i Sverige och Norden.
Vill du vara med och utveckla vårt säljteam och ta oss till nästa nivå?
Om tjänsten
Som Sales Manager Sverige rapporterar du till Chief Commercial Officer och ansvarar för den svenska försäljningsorganisationen för varumärkena EFG och SAVO. Ditt jobb är att pusha och entusiasmera vår försäljningsorganisation och därigenom säkerställa en hög aktivitetsnivå och interaktion med både befintliga och nya kunder. Du leder genom att vara en god förebild och har egna kunder och eget budgetansvar.
Vem är du?
Du är en utåtriktad person som brinner för försäljning och affärsutveckling. Du är strukturerad, gillar att planera och är van vid att uppnå tydligt uppsatta mål. Som ledare vet du hur man inspirerar, skapar energi och driv hos kollegor, medarbetare och team.
Vi erbjuder en spännande vardag med ett varierande innehåll av arbetsuppgifter, såsom:
Arbeta för att skapa strategiska relationer med befintliga kunder och fördjupa samarbetet för våra respektive varumärken.
Utveckla nya affärsrelationer med både köpande och föreskrivande kunder
Arbeta självständigt samt leda ditt team, i nära samarbete med internationella säljteam samt övriga relevanta funktioner som tex. kundservice, marknadsavdelning, projectsupport och produktion& logistik.
Förutom att äga och genomföra försäljningsplanen för den svenska marknaden säkerställer du också att den stödjer företagets breda mål och långsiktiga försäljningsstrategi.
Samordna och delta i evenemang och utställningar.
Delta i och leda arbetet med ramavtal och större projekt på den svenska marknaden
Vi söker Dig som har följande utbildning, kunskaper och erfarenhet:
Du som antar denna utmaning innehar en eftergymnasial utbildning, relevant högskoleutbildning eller motsvarande förvärvade kunskaper inom försäljning och försäljningsledning.
Du har tidigare erfarenhet som ledare av försäljningsorganisationer inom B2B försäljning. Branscherfarenhet är inget krav men kan vara meriterande.
Vi ser gärna att du har vana av att kombinera produktförsäljning via återförsäljare med att bearbeta och serva ett föreskrivande led. Ett befintligt nätverk bland Sveriges inredningsarkitekter betraktas som ett stort plus.
Du är en god kommunikatör som både skriver och talar Svenska och Engelska obehindrat.
Du har goda kunskaper inom MS Office paketet samt har vana att arbete strukturerat i ett CRM system
Placering:
Du arbetar nationellt med regelbundna resor inom landet. Närhet till något av våra kontor Stockholm, Göteborg eller Tranås är därför fördelaktigt.
Om du gillar det du har läst och tycker att du är en bra kandidat – vänta inte med ansökan. Intervjuer genomförs löpande. Ansök genom länken.
Har du frågor och funderingar, tveka inte att kontakta Anna Wettre på Seemly Finance & Search som är vår rekryteringspartner för rollen. anna.wettre@seemlygroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Helen Nordvall
0140-675 83
Talent Manager & HR Business Partner Emma Lagerbielke
0313503789
Anna Edén
HR Business Partner Johanna Illergård Arvidsson
014067551