Efterlängtad Account specialist till Randstad Sourceright

Arbetsbeskrivning

Efterlämgtad Account specialist till Randstad sourceright
Är du intresserad av konsultbranschen och får extra energi av att bygga varaktiga och välfungerande relationer? Tycker du det är kul att förhandla och göra affärer – och är du kanske dessutom erfaren inom, eller kanske nyfiken på konsultinköp? Läs då vidare, för här kan vi ha nästa roll för just dig. Nu är vi på Randstad Sourceright nämligen på jakt efter en ny Account specialist och kollega till teamet hos en av våra spännande kunder i Stockholmsområdet.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som Account specialist:
Som Account specialist kan man kortfattat säga att du fungerar som specialiserad mellanhand mellan vår kunds rekryterande chefer och deras olika leverantörer av konsultlösningar, under hela konsultcykeln.
Detta innebär att du i egenskap av expert stöttar rekryterande chefer i arbetet med att ta in konsulter – från att ta fram kravprofil och att gå ut med förfrågan till externa leverantörer, till att gå igenom inkomna kandidatförslag, göra CV-bedömningar och presentera de mest intressanta och relevanta lösningsförslagen för organisationens chefer.

Du arbetar också i dialog med leverantörer i förhandlingar, prisdiskussioner och andra frågor som skapar förutsättningar för ett välfungerande samarbete kund och leverantör emellan. Detta arbete gör du on-site ute hos vår kund, tillsammans med två härliga kollegor (med samma specialistområde som du) och er chef från Randstad Sourceright.

Vilka är Randstad Sourceright?
Randstad Sourceright är ett fristående bolag inom Randstadkoncernen som erbjuder VMS- (Vendor management services) och MSP (Managed service programs) program som hanterar och supporterar konsultintensiva bolags resursbehov.
Det inkluderar bland annat hantering av konsultflöden, relation, uppföljning och kvalitetssäkring av leverantörer, effektiviserad fakturering och inte minst support till beställande chefer. Uppläggen för våra respektive kunder tas fram och formas enligt kundönskemål och behov i nära dilog med våra kunder.
Genom Randstad Sourceright får bolag med hög volym på konsulter och stor beställarorganisation en lösning som innebär att de enbart har en enskild kontaktyta gällande; beställningar, fakturering, uppföljning, avtalsförhandling samt att vi hanterar alla relationer med leverantörer och ger support till beställande chefer, HR och Inköp.
För kunden sparar detta tid och säkrar både kvalité och efterlevnad av rutiner och processer. Självklart berättar vi även mer om det aktuella kundkontot för de kandidater som går vidare i process med oss.

Varför välja Randstad Sourceright?
Detta är en rolig roll för den som trivs med de sociala aspekterna av rekrytering i kombination med de konsultativa momenten och de föränderliga kompetensbehoven – men som för den sakens skull inte har ett behov av att jobba med intervjuförfarandet och de fördjupade personbedömningarna, och som kanske dessutom vill bort från den försäljning som så ofta ingår i våra roller.
Här får du möjligheten att agera konsult och specialist med inblick i inte mindre än två globala organisationer som båda präglas av trevlig atmosfär och stark innovationskraft. Här får du också möjlighet att specialisera dig inom ett nischat område på marknaden (Vendor management) och skaffa dig bred kunskap som kan vara till stor nytta oavsett vilket område inom HR du önskar att röra dig mot i framtiden.


Vem är du?
Vi tror att du är en konsultativ person som brinner för fina kundrelationer. Du har förmodligen arbetat med rekrytering och/eller konsulthantering i åtminstone något år tidigare och har från detta med dig både förmågan att granska och kompetensbedöma CV:n, liksom att coacha och stötta kunder i hur de gör sina bedömningar av kompetens och det egna kompetensbehovet.
Vi ser även att du är kommunikativt lagd och trivs med, och kan hantera, en stor mängd kontaktytor då du utöver cheferna även vårdar relationerna till våra underleverantörer.
Då du inom ramen för rollen arbetar i gränslandet mellan inte mindre än två globala organisationer bör du kunna kommunicera obehindrat på både engelska och svenska i både tal och skrift.

För mer information om tjänsten Kontakta gärna ansvarig rekryterare Angelica Gustafsson på: angelica.gustafsson@randstad.se


Sista ansökningsdatum: 2018-04-04

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 mars 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024