OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Care of Sweden befinner sig i en spännande tillväxtresa, vill du vara med? Har du tidigare erfarenhet av förändringsarbete, är en trygg ledare med högt engagemang för dina medarbetare? Då är detta en spännande möjlighet för dig!
Din roll
Som After Sales & Customer Care Manager, är du den som har ansvaret för att leda Care of Swedens eftermarknad. Denna eftermarknad innefattar både kundservice och utbildning, samt teknisk produktsupport gentemot såväl den svenska som den globala marknaden. Ditt övergripande uppdrag är att skapa och leda den mest kompetenta organisationen som möjligt, med fokus på att ta hand om våra befintliga kunder på bästa sätt.
Du skapar och upprätthåller nätverk internt i företaget, driver utvecklingsfrågor och kontinuerliga förbättringar av processer och eftermarknadstjänster. Du är också en del av verksamhetsområdets ledning.
I din roll kommer du vara en central figur i organisationen och leder ett team om 7 medarbetare. Du fördelar resurser och planerar arbetsuppgifter för ditt team. Du har det övergripande ansvaret för att taktiskt planera och koordinera service- och supportaktiviteter, samt kompetensutvecklingsinitiativ både gentemot våra kunder och inom avdelningen.
Din roll innebär att utveckla och noggrant följa upp vårt serviceerbjudande för att maximera kundnöjdhet och samtidigt säkerställa att vi upprätthåller lönsamheten. En central uppgift är att säkerställa att de processer vi har för eftermarknaden följs och att de är så effektiva som möjligt.
Du rapporterar till CSO och har täta samarbeten med andra nyckelpersoner för att utveckla och genomföra en strategisk plan i linje med övergripande mål.
Kvalifikationer
För att lyckas i den här ledarrollen drivs du av att arbeta med affärs- och verksamhetsutveckling där eftermarknad och service är viktigt. Du är en delaktig ledare med ett stort engagemang och agerar proaktivt för att stödja hela avdelningen i den dagliga verksamheten. Du har god förmåga att organisera och leda ditt team för att möta utmaningar och effektivitetsbehov. Dessutom har du ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt och sätter kunden i centrum. Du är strategisk och är bra på att identifiera nya möjligheter samt att genomföra förbättringar inom organisationen. Du trivs med att arbeta strukturerat, smart och processorienterat samt har förmåga att leda och prioritera ditt och teamets arbete. Vidare är du en engagerad person som gillar att bidra och har lätt för att skapa god stämning.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper och ser att du är både kommunikativ och relationsbyggande. Du har erfarenhet av liknande uppdrag som eftermarknads och eller kundservicechef. Du har även tidigare erfarenhet av försäljning eller kundsupport. Du förstår betydelsen av att representera företaget och dess varumärke på ett bra sätt, i linje med våra värderingar; kunskap, omtanke och glädje.
Du har goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då Care of Sweden opererar på den internationella marknaden behärskar du förutom svenska även engelska i såväl tal som skrift.
Om Care of Sweden
På Care of Sweden strävar vi efter att göra skillnad genom vårt holistiska tillvägagångssätt mot trycksårsproblematiken. Vår vision sträcker sig längre än enbart produkter - vi strävar efter att skapa en meningsfull förflyttning som vårt erbjudande kan bidra till. Genom att erbjuda en heltäckande lösning för våra olika målgrupper strävar vi mot att inte bara eliminera trycksår, utan även sprida kunskap och skapa betydande förändring.
Care of Sweden är ett expansivt medicintekniskt bolag som utvecklar och marknadsför produkter och tjänster till vården. Bolaget är marknadsledande och specialiserat på avancerade madrasser och dynor för såväl förebyggande vård som för behandling av trycksår. Care of Sweden har ca 100 anställda och omsätter drygt 260 MSEK på nationell och internationell försäljning.
Kontakt och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sara Takahashi på sara.takahashi@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 22 november 2023. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!