Eftermarknads- och avtalssamordnare inom fastighet

Eftermarknads- och avtalssamordnare inom fastighet

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna fastighet, park och gata, plan och exploatering, måltidsservice, vatten och avlopp, serviceutveckling, ekonomi och administration samt verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en god stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.

Fastighetsavdelningen har som uppgift att erbjuda lokaler för undervisning, barnomsorg, äldreomsorg, idrott och mycket mer. Kommunen äger ungefär 220 byggnader och förvaltar cirka 300 000 kvadratmeter. Fastighetsavdelningen består av tre enheter: projekt, förvaltning och drift. Totalt jobbar 35 personer på avdelningen.

På fastighetsavdelningen är vi med och tar ansvar för att framtidens Enköping. Därför behöver du vara kompetent, nyfiken och redo att axla det ansvaret. I gengäld får du engagerade kollegor och chefer och stora möjligheter att förverkliga dina goda idéer.




ARBETSUPPGIFTER
Till vår fastighetsavdelning söker vi nu en ansvarig för avdelningens ramavtalsupphandlingar, avtalsuppföljningar och entreprenörskontakter. Du kommer bistå ansvarig upphandlare i upphandlingsprocessen samt ansvara för uppföljning av ramavtal.

Vi söker dig som vill ansvara för eftermarknad av fel och reklamationer för nybyggnationsprojekt efter slutbesiktning tills utförd garantibesiktning.

Det ingår även administrativa uppgifter, så som ekonomiuppföljning och diarieföring. En annan viktig bit är verksamhetsutveckling genom ständig förbättring, uppdatering av rutiner och checklistor samt utvärdering.

Du kommer ansvara för överlämnande av investeringsprojekt till förvaltning efter garantibesiktning samt säkerställa att produkten uppfyller de krav som ställts i upphandlingen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är byggnadsingenjör eller som har en likvärdig utbildning/erfarenhet. Det är viktigt att du har kunskap om Bas P / Bas U samt entreprenadjuridik. Vi vill även att du har erfarenhet av projektledning, byggledning samt har kunskap om LOU, upphandling, PBL, BBR.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som tar ansvar för dina uppgift och som är strukturerad i ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Du tar initiativ och arbetar fokuserat mot dina mål. Vi tänker att du styrs av resultattänk och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig. Vi söker dig som har en stark kommunikativ förmåga och som lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen.

För oss är det viktigt att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Att du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Vi tänker att du är trygg, stabil och har självinsikt och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Du behöver ha B-körkort.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


Exploateringschef, Solna stad

Exploateringschef, Solna stad

5 november 2024

5 november 2024