OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Marknadsledande BCC AB utvecklar, producerar och marknadsför anläggningar för skogsföryngring. Deras breda och kompletta sortiment av frörensningsanläggningar och plantskolesystem används för att producera ny skog över hela världen. BCC, med huvudkontor i Landskrona är världsledande inom sin bransch och omsätter dryga 150 milj. årligen, varav en stor del utgörs av export. Se: http://www.bccab.com/sv/
Därför BCC
– BCC:s världsledande position, inom sin nisch, har dom fått genom en stor förståelse för deras kunders vardag och genom att dom alltid strävar efter att skapa största möjliga kundnytta.
– För sina anställda erbjuder BCC en kreativ miljö med stor innovationshöjd och stora ambitioner. Dom strävar alltid att vara ett modernt företag och utvecklas till exempel idag mot Industri 4 och inom IoT-lösningar.
– Anställda erbjuds stora påverkans- och utvecklingsmöjligheter samt ser till att worklife balance prioriteras.
– BCC verkar för ett hållbart samhälle och är ett av de ”grönaste” verkstadsföretag och strävar ständigt efter att bli ännu ”grönare”.
Om tjänsten
Som Eftermarknads- och Installationskoordinator kommer du att tillhöra ett team om fyra personer samt arbeta nära eftermarknadschefen. Teamet arbetar med teknisk support och försäljning av underhåll och reservdelar samt koordinering av installationer. Du kommer ha en supporterande roll och fungerar som länken mellan kund och R&D. Ditt dagliga arbete innebär att du kommer ta emot ärenden från kund och se till att rikta frågor till rätt avdelning. Du kommer även kommunicera med kunder och leverantörer kring installationer och eftermarknad. Tillsammans med eftermarknadschefen kommer du att driva förbättringsprojekt, utveckla interna processer och rutiner för att ständigt utveckla eftermarknadsavdelningen.
På sikt kommer du även arbeta med koordinering och planering av installationer ute hos kund. Det innebär att du även kommer vara ute hos kund och stötta vid installationens start- och slutfas och tjänsten kommer omfattas av ca 10–20 resdagar per år. Din roll i detta sammanhang kommer innebära att du tillsammans med kund går igenom installationsprojektets olika faser samt vid avslutad installation ser till att allt gått enligt plan. Utöver detta kommer du även komma i kontakt med:
– Ta fram dokumentation relaterat till service, installationer och eftermarknad
– Följa upp reklamationer och driva det mot BCC leverantörer
– Ta fram och rapportera KPI:er
– Vara delaktig i reparations- och serviceplanering
Din profil
För att lyckas i rollen som eftermarknads- och installationskoordinator behöver du ett tekniskt intresse samt god förståelse för maskiner. Vi tror därför att du har arbetat i en teknikorienterad administrativ roll med stort servicefokus. Utöver detta krävs:
– Erfarenhet av kundservice och administration
– Mycket goda kunskaper inom Microsoft Office, särskilt Excel
– Flytande i svenska och engelska
– Körkort B
Som person är du förtroendeingivande, samarbetsvillig och har ett stort fokus på kundservice. Du är lösningsorienterad och har lätt för att söka efter information för att kunna hjälpa kunden på bästa sätt. Dessutom har du lätt för att identifiera mönster i kunders behov och räds inte att ta initiativ till att ge förslag på insatser som kan öka kundvärdet och lönsamheten för företaget. Ditt arbetssätt genomsyras av struktur och kvalitet där du har förmågan att planera ditt arbete för att vara så effektiv som möjligt. Du kan arbeta på såväl övergripande- som detaljnivå och lämnar inget åt slumpen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Landskrona
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!