OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E-motions Europe har arbetat med automationslösningar i många år, men fokuserar nu mot e-handel och logistikbranschen. Bolaget har cirka 20 anställda men växer snabbt och tar allt större projekt. Det är en ingenjörsdominerad teknisk verksamhet, men med stor kreativitet och framåtanda, i en entreprenöriell miljö med starka ägare.
https://www.e-motions.se/
Om rollen som Eftermarknads och serviceansvarig:
Här får du en ny roll, där du med ditt affärstänk får driva detta som ett affärsområde i företaget, i uppbyggnaden av en ny eftermarknadsenhet.
Rollen är ny, bred och din att forma. Här får du arbeta hands-on och både leda och utföra stora delar av arbetet själv. Du har ett nära samarbete med sälj och projektledning, och får ansvaret för våra sorteringsanläggningar när projektledaren avslutar projektfasen. Du är även med i säljarbetet, för att sälja in eftermarknad redan från start.
Rollen kommer även att innebära att bygga extern service och installationsnät på olika internationella marknader. På sikt kan rollen innebära att bygga en egen serviceorganisation, men detta är en diskussion och beslut vi tillsammans fattar under resans gång.
Du kommer även att arbeta med:
Hantering och uppföljning av supportärenden, sortering mot garantier och service
Hantering av reservdelar
Införsäljning av förebyggande underhåll
Din profil:
En social relationsskapare som har lätt för att se och förstå kunders behov – och som tillsammans med din tekniska förståelse, inre drivkraft och ditt strukturerade arbetssätt hittar den bästa lösningen åt kund. Du har ett stort affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare.
Du har kunskap och erfarenhet av att ta fram kontrakt och offerter och har en god förhandlingsvana. Du skapar god struktur i ditt arbete - och är digital i ditt arbetssätt.
Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska och engelska. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.
För att lyckas väl i rollen som Eftermarknads och Serviceansvarig tror vi även att du har:
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande roll
Sälj och affärserfarenhet
Minst en kandidatexamen från högskola eller universitet
Start: Efter överenskommelse
Placeringsort: Du utgår från vårt huvudkontor i Tenhult, utanför Jönköping
Lön & förmåner: Vi erbjuder en marknadsmässig lön, tjänstepension, försäkringar och övriga förmåner som friskvårdsbidrag, teamaktiviteter etc.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼