OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Om tjänsten
Till det svenska teamet för vår affärsenhet kyla och värme söker vi en Eftermarknadsansvarig som kommer att vara en nyckelperson för teamets och Swegons fortsatta satsning på kyl- och värmelösningar.
Ditt ansvarsområde kommer innefatta eftermarknaden av Swegons sortiment av kommersiella vätskekylaggregat, datakylaggregat och värmepumpar och arbetsdagen kan exempelvis bestå av att:
• Ge kunder teknisk support via telefon och e-mail
• Vara tekniskt bollplank ute på fält vid driftsättning och avancerad felsökning
• Hantera support- och garantiärenden tillsammans med kunder och fabrik
• Utbilda tekniker inom våra aggregats styrplattformar
• Medverka i förbättringsarbeten av teknisk dokumentation
För oss är det viktigare att vi hittar rätt person än den geografiska placeringen och därför kan du med fördel utgå från något av våra regionhuvudkontor i Stockholm alternativt Göteborg, Malmö eller Norrköping. Tjänsten är på heltid och innefattar en del tjänsteresor inom Sverige, därför ingår tjänstebil i rollen.
Din profil
Goda praktiska och teoretiska kunskaper inom kyla och värme är ett krav. Kanske arbetar du idag som kyltekniker och letar efter en ny utmaning efter flera år av tuber och manometerställ, alternativt kanske du arbetar i en liknande roll inom relevant område men önskar en förändring?
I en allt mer uppkopplad värld är det viktigt att du kan och förstår styr- och reglerteknik. Du är en specialist och trivs i rollen som den personen kunder och kollegor kontaktar för experthjälp.
Som person gillar du struktur, ordning och trivs med att arbeta självständigt och ta egna beslut. Du håller hög servicenivå och tycker att kontakten med människor är både roligt och stimulerande.
Tjänsten kräver goda tal- och skrivkunskaper på svenska och engelska. Koncernspråket är engelska och i det dagliga arbetet sker frekvent kommunikation med kollegor på vår italienska fabrik. Körkort erfordras samt goda kunskaper inom Office 365.
Som ett led i vårt jämställdhetsarbete ser vi mycket gärna kvinnliga sökanden.
På Swegon värdesätter de personliga egenskaper högt då medarbetarna är vårt starkaste konkurrensmedel.
Vi erbjuder
Ett stimulerande och utmanande arbete där du ingår i ett härligt och taggat team och bolag i en innovativ framtidsbransch. Vi erbjuder en tjänst med varierande uppdrag i ett stabilt bolag i tillväxt. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget och koncernen.
Vi värnar om att ha en god balans mellan arbete och fritid då vi tror att människor presterar bättre om dem ”feel good inside”.
Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan! Då vi tillämpar löpande urval ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30e juni 2021. Om du har frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsenhetschef Anders de Maré, anders.demare@swegon.se eller via telefon 031 - 89 57 75.
Sagt om att arbeta på Swegon:
”Det bästa med att jobba på Swegon är glädjen i att hitta energieffektiva och fungerande kyl- och värmepumpslösningar till våra kunder. Att vi sen är ett riktigt skönt gäng kollegor med nära till skratt och humor, det är bara en bonus!”
– Daniel Stenroos, Regionansvarig Säljare Cooling/Heating i Region Mellan