OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eftermarknadschef till Kranlyft Group i Mölnlycke?
Om vår kund
Kranlyft Group är sedan tidigt 60-tal en etablerad aktör inom kranindustrin. Sedan slutet av 90-talet representerar de minikranar från marknadsledaren Maeda där de har generalagenturen för hela Europa, Ryssland, Afrika och Mellanöstern. I Sverige och Storbritannien håller de också generalagenturen för aluminiumkranar från Klaas. Genom återförsäljare och egen säljorganisation har Kranlyft levererat flera tusen kranar som idag hanteras via deras eftermarknad. Hos Kranlyft får kunden svårslagen kompetens, god service och produkter av högsta kvalitét. Huvudkontoret med lager och verkstad är lokaliserat i Mölnlycke och bolaget har även dotterbolag i England och Tyskland, samt egen personal i Beneluxområdet. Besök gärna Kranlyft Groups konton på Instagram, Linkedin och Facebook eller gå till https://kranlyft.com/ för att få reda på mer om dem och deras arbete
Dina arbetsuppgifter
Som eftermarknadschef ansvarar du för avdelningens kvalitet, resultat och personal. Du kommer också att leda, utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans med dina medarbetare inom teknisk support, reservdelshantering och verkstad. I rollen arbetar du såväl nära både VD, säljare, leverantörer och importörer. Frekventa resor till återförsäljare och leverantörer ingår i tjänsten. Du ingår i ledningsgruppen, har budgetansvar och rapporterar till VD:n.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl.a:
-Säkerställa och optimera arbetsflöden
-Ökad omsättning och kostnadskontroll
-Utveckling av processer med fokus på teknisk support
-Säkerställa att system och arbetssätt håller hög kvalitét och är lönsamma
-Samarbete med leverantörer
-Utveckling av återförsäljare
-Personalansvar?
Din profil
Vi tror att du arbetar som?kommersiell eftermarknadschef eller innehar liknande chefsroll idag och trivs med att arbeta i ett internationellt bolag. Du kommunicerar väl på engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är uthållig och har en nyfiken inställning till din omgivning, är kreativ, lösningsorienterad och nytänkande. Dina egenskaper visar att du är?en relationsskapande person med stark känsla för ditt team, som samarbetar väl och som trivs med att arbeta med förändring och utveckling. Du vågar tänka utanför boxen, är?kommunikativ och har god förmåga?att?ta strategiska beslut för att leda?förbättringsarbete och utveckling. Dessutom känner du ett stort engagemang för ditt arbete och sätter stort värde på god service och kvalitét. Rollen innebär en fin möjlighet för dig som vill vara en del av ett bolag under expansion. Sist men inte minst utför du dina arbetsuppgifter på ett organiserat och strukturerat sätt för att driva dina projekt i mål. Har du andra språkkunskaper är det meriterande.
För Kranlyft Group är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.
Villkor?
Placeringsort: Mölnlycke?
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Tillträdesdatum: Efter överenskommelse
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Kranlyft Group. Sista ansökningsdagen är 25 september. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta linda.jarkvist@effektiv.se.
Sökord
eftermarknad, after sales, kvalitét, lönsamhet, ekonomi, personal,