OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som eftermarknadschef hos oss kommer du ha det övergripande och operativa ansvaret att utveckla och stärka vår serviceaffär. Det innebär bland annat att hitta nya arbetssätt och systematisera våra interna och externa processer kring serviceärenden, där kunden alltid står i fokus. För att höja vår serviceaffär till nya höjder har du ansvar över att samtliga funktioner som är kopplade till vår eftermarknad fungerar på bästa sätt, så som fältservice, support och vårt lager.
I ditt team har du en lageransvarig, en som arbetar med kundsupport och sex fälttekniker som finns på olika platser runt om i Sverige. Ditt jobb som närmsta chef blir att arbeta med såväl kompetensutveckling som trivsel, skapa en naturlig Vi-känsla trots att de flesta arbetar på olika orter. Du ser till att företagets processer efterföljs och du bedriver ett coachande- och inspirerande ledarskap, så att dina anställda levererar det där lilla extra till våra kunder.
Likt våra fälttekniker har även du en god relation till våra kunder, för att vara uppmärksam på deras nuvarande och framtida behov. Då våra kunder finns i hela Sverige ingår resor i tjänsten.
Som Servicechef ingår du i företagets ledningsgrupp och du rapporterar till företagets VD.
Om dig
Då många av dina medarbetare inte är på plats i Karlstad så kräver rollen mycket goda ledaregenskaper, vilket du samlat på dig genom tidigare erfarenhet av ledande positioner. Du är en prestigelös men tydlig ledare som har vana att bedriva förändringsarbeten. Då du är en av våra huvudsakliga kontaktpersonen mot våra återförsäljare och leverantörer beträffande eftermarknaden är en god kommunikationsförmåga av stor vikt. Vidare är du en affärsdriven, engagerad och strukturerad person som ser till att nå uppsatta mål. Du har lätt att anpassa dig efter omgivningen och har en god social kompetens.
För att passa i rollen ser vi också att du har tidigare erfarenhet av likande arbetsuppgifter och att du har relevant högskoleutbildning. Du drivs av att skapa tydliga och smarta processer som syftar till att skapa nöjda kunder och en ökad lönsamhet till företaget.
Om oss
Tamtron är en internationell tillverkare av vågar och informationshanteringssystem för vägningstransaktioner. Huvudkontoret ligger i Finland med dotterbolag i Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien och Slovakien. Dessutom är Tamtron representerat i stora delar av världen genom auktoriserade distributörer i över 60 länder.
Tamtron har kunder i de flesta industribranscher och deras erbjudanden spänner från Tamtron standardvågar till omfattande, integrerade helhetslösningar med transaktionshanteringsprogram. Deras vågar, informationshanteringssystem och serviceerbjudanden är utformade för att möta kundernas utmaningar, idag och i framtiden.
Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefonnummer 070-2206260 samt Andrea Elfman på 073-5093866.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07