OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.
Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.
Om kunden
Kunden är ledande inom sitt område. Omsättning ca 30 mkr. 26 anställda. Tekniskt specialiserat. Den utlysta tjänsten är en nyckelposition. Vi hoppas att du som söker tjänsten har en önskan att lära dig företagets produktion, växa in i företagets ambitioner och på sikt bli en duktig säljare.
Dina arbetsuppgifter
Uppgiften är reservdelsförsäljning. Du jobbar med kundsupport. Se till att reservdels- och eftermarknaden fungerar, skapa och upprätthålla goda kundrelationer samt viss mer försäljning. I praktiken innebär det att se till att det som blivit beställt levereras så fort som möjligt. Du sitter mycket i telefon och pratar med återförsäljare och kunder för att sätta dig in i deras behov och förstå vilka reservdelar de behöver och hur du kan hjälpa dem. Här gäller det att kunna skapa en god relation samtidigt som du inte missar någon viktig teknikalitet. Uppgiften är i första hand att inhämta frågan för att därefter återkomma så fort som möjligt. Därefter söker du i produktlistor och liknande efter information. Hittar du inte det du söker pratar du med tekniker och produktionspersonal. Du gör detta samtidigt som du fortsätter att upprätthålla en god service mot företagets kunder som ringer in. På det sättet är du företagets ansikte utåt samtidigt som du är spindeln i nätet internt. Du rapporterar till marknadschefen
Din profil
Arbetet ställer stora krav gällande servicemindedegenskaper och hög social kompetens. Din profil är glad, positiv, utåtriktad, stresstålig och tekniskt allmänbildad. (Du behöver inte vara expert.) Du är en god lyssnare och därmed bra på att lyssna av kunden och inhämta de rätta frågorna. Du är en sån person som får folk att trivas, har lätt att komma överens med dina arbetskamrater, håller vad du lovar, är lojal mot kunder och arbetsgivare samt bra på att söka information. Det är en fördel om du har god datavana, t.ex. Office/Excel, Monitor (eller liknande affärssystem) mm. Vi ser gärna att du har anknytning till centrala Värmland. Körkort är ett krav.