OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Bosch Rexroth. The Drive & Control Company
Bosch Rexroth är världens ledande leverantör inom industriell automation och mobilhydraulik. Ett komplett produktprogram, djup kompetens och god service gör oss till en trygg och säker helhetsleverantör. Vår ambition är att med unik branschkunskap och kvalificerade medarbetare alltid erbjuda våra kunder det allra bästa. I Norden arbetar cirka 650 medarbetare med utveckling, produktion och försäljning. www.boschrexroth.se
Jobbeskrivning
Vi söker en Eftermarknadskoordinator inom Factory Automation
Tycker du om att jobba i team och har ett intresse för automation, speciellt med elektromekaniska produkter och lösningar? Har du också känsla för service och hur viktigt det är. Då är den är tjänsten rätt för dig!
Du kommer att tillhöra och utveckla vårt eftermarknadserbjudande. Placeringsort kommer bli Helsingborg och gruppen tillhör Factory Automation, som är en del av vår teknik- och eftermarknadsavdelning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med eftermarknadsuppdrag till våra kunder och partners, så som
Koordinera fältserviceinsatser
Koordinera renoveringar av våra linjärasystem både i vår fabrik men även insatser hos kund
Koordinera servicebesök
Erbjuda reservdelar, även akuta med kurirtjänster
Erbjuda reparationer/renoveringarInsatser för att förlänga livslängd på våra produkter
Ansvara för moderniseringsprojekt
Utveckla vårt digitala eftermarkandserbjudande med våra Digital Service Assistant App
Personliga egenskaper
Eftersom arbetet innebär många kontakter, både externt och internt, är det viktigt att du:
är serviceinriktad
är utåtriktad och gillar att kommunicera med människor
har en bra känsla och intresse för försäljning
självklart ger bästa tänkbara kundservice från såväl kontoret som vid besök hos kund
är bra på att kommunicera i grupp och med våra kunder
För att vi tillsammans skall nå våra strategier så är det viktigt att du:
styr mot våra gemensamma mål och har lätt för att samarbeta inom team.
har en bred teknisk förståelse och vill ständigt lära dig nya saker.
är noggrann och strukturerad som person och vi värdesätter att du kan arbeta självständigt och vara drivande!
tar ansvar för det du gör och levererar i tid.
Tjänsten medför resor, både planerade och mer akuta uppdrag, cirka 10 övernattningar per år. Arbetet planeras oftast självständigt.
Kravspecifikation
Bakgrund
Vi söker efter personer med några års arbetslivserfarenhet eller nyexaminerad. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande samt även SAP-kompetens.
Utbildningsnivå:
Du har en teknik- eller ingenjörsutbildning och är nyexaminerad eller med några års arbetslivserfarenhet.
Tjänsten kräver stor flexibilitet då det oftast är kundernas behov som styr vårt arbete. Vidare krävs B-körkort.
Ytterligare information
Placeringsort Helsingborg, med möjlighet att arbeta hemma någon/några dagar veckan.
För mer information om tjänsten, kontakta chef Bjarne Restedt +46(0)42-388884. För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta HR Åsa Widelund +46(8)7279143.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan ske löpande, skicka in din ansökan senast den 2023-02-26. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Stenbäck
+46722080892