Eftermarknadskoordinator till SAAB!

Eftermarknadskoordinator till SAAB!

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för logistik och eftermarknad och söker en ny utmaning? Då har vi på Poolia rollen för dig! Just nu söker vi en eftermarknadskoordinator till SAAB i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 2 maj och sträcker sig till den 22 december 2023.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Affärerna växer för Saab och vi på eftermarknad växer likaså, nu söker vi eftermarknadsplanerare respektive eftermarknadskoordinatorer till våra två team, Team Spare och Team Repair!

Verksamheten på ”Projects and Planning Aftermarket” i Göteborg är ett härligt gäng med högt i tak där vi hjälper varandra i en spännande tillvaro där det händer nya saker varje dag. Här är ett litet axplock av arbetsuppgifter som våra team arbetar med:

• Offertarbete - analyser på ledtid och kostnader
• Hantera förfrågningar för reparenter och reservdelar
• Samarbete internt mellan olika avdelningar t.ex. konstruktion och inköp, andra projekt och produktionen
• Leveranshantering av reservdelar och reparenter
• Planering, transferering, gott, vi hanterar hela värdekedjan.

Produkterna hanteras fysiskt parallellt med att de hanteras i vårt planeringssystem. Verksamheten har väldigt varierande arbetsuppgifter och det är en av anledningarna till att så många i teamen har jobbat hos oss länge. En återkommande reflektion från gänget är att man lär sig något nytt här hos oss varje dag då vi arbetar från ax till limpa med en hel rad olika produkter och kunder runt om i hela världen. Här uppstår det alltid nya situationer där vi tillsammans med ett stort kontaktnät kan lösa problem samt skapa värde för kunden där det blir tydligt med direktåterkoppling som tillfredsställer. Vi vill gärna träffa dig och berätta mer om hur teamen skiljer sig åt samt ta reda på i vilket team just du kan bidra!

Vem är du?

Din profil oavsett vilket team du kommer bidra till så anser vi att för att trivas hos SAAB behöver du vara en lagspelare med social kompetens. Du vågar be om hjälp och har en schysst attityd, vi är ett kollektiv som arbetar tillsammans samtidigt som varje individ behöver ansvara för att det tilldelade jobbet blir gjort. Du behöver vara serviceinriktad, sätta teamet och kunden i fokus samtidigt vara flexibel nog att kunna omprioritera arbetsuppgifter då behoven snabbt kan förändras. Du ska kunna arbeta i våra digitala verktyg samtidigt som du tar dig ut i verkligheten och hanterar våra produkter.

Det är meriterande om du har erfarenhet kring:
• Koordinerande roll
• IFS eller andra liknande affärssystem
• Logistikhantering eller är kunnig inom import och export
• Offerthantering
• MS Office paketen ink. Outlook

Det viktigaste är dock din personlighet och attityd, med positiva sådana är vi helt övertygade om att just du kommer känna dig som hemma här hos oss i eftermarknadsfamiljen!

Om verksamheten
Om SAAB SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. SAAB är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024