Eftermarknadssäljare/Orderhanterare reservdelar till AriVislanda

Eftermarknadssäljare/Orderhanterare reservdelar till AriVislanda

Arbetsbeskrivning

AriVislanda växer vidare och behöver bli fler och söker nu en Eftermarknadssäljare/Orderhantering reservdelar.
Brinner du för att hjälpa andra, är tekniskt intresserad samt känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kundsupport? Då kan det vara just Dig vi söker!

AriVislanda har under många årtionden byggt upp en stark position på marknaden för sågverksmaskiner. Bolaget tar ständigt nya marknadsandelar och är i en starkt expansiv fas där bl.a. utveckling och eftermarknad står i fokus.


Om tjänsten
Vi expanderar kraftigt och behöver förstärka vår organisation ytterligare och söker därför till vår eftermarknadsavdelning i Vislanda en serviceinriktad, social och engagerad person som kan hjälpa oss att ge våra kunder och återförsäljare runt om i världen bästa möjliga service och ett trevligt bemötande i alla lägen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är aktiv försäljning och orderhantering av reservdelar och ombyggnadskit. Detta innebär bl.a. att ge support och hjälp i alla frågor som rör reservdelar, hantera offertförfrågningar, registrering av beställningar, hjälpa kunder att beställa rätt delar, skapa reservdelsrekommendationer, ge pris- leveransbesked, ge tips råd, merförsäljning, uppföljning av offerter, kundbesök, osv.

Du förväntas bidra och komma med förslag till utveckling och kvalitetsförbättring samt återrapportera problem och brister.


Vem är du?
Vi söker en engagerad, ansvarstagande och serviceinriktad person med hög social kompetens. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du är flexibel och ödmjuk inför uppgiften.

Vi tror du har en bred teknisk kunskap samt erfarenhet inom kundsupport och lager-/orderhantering eller reservdelsförsäljning. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är önskvärd samt det är meriterande om du har erfarenhet från liknande bransch, såsom sågverks-/entreprenadbranschen, men det är inget krav.
Du har en god datakunskap och är van att arbeta i affärssystem, gärna Monitor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du brinner för teknik och att hjälpa andra, ser möjligheter istället för problem samt gillar när det händer mycket omkring dig. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Du är bra på att samarbeta men kan när så krävs även arbeta självständigt, ta egna beslut samt skapa och vårda relationer med kunder och kollegor.

Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort och känner dig bekväm med olika tekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Vislanda. Tillträde enligt ök. Resdagar förekommer.

Uppdraget är en direktrekrytering till AriVislanda.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.eterni.se

Uppstart: Enligt överenskommelse 
Ort/Placering: Vislanda
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: 2023-01-29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AriVislanda
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024