OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Vill du vara med och forma framtidens eftermarknadsarbete i ett företag med en projektportfölj på 33 miljarder kronor?
Specialfastigheter söker nu en engagerad och kunnig person för en nyinrättad tjänst där du får en unik möjlighet att påverka och utveckla företagets arbete med garanti- och eftermarknadsfrågor. Med din expertis inom entreprenadjuridik, erfarenhet från eftermarkandsarbete och ett brett tekniskt kunnande blir du en nyckelspelare i att säkerställa att våra projekt levererar kvalitet långt efter att de är slutförda – samtidigt som du skapar bättre processer och relationer för framtiden. Är du redo för utmaningen?
Om tjänsten
Tjänstens huvudsakliga uppgift är att i första hand stödja företaget och vår förvaltning i hanteringen av garantiärenden och samla erfarenheter från garanti- och ansvarstid i genomförda projekt. Du kommer ha en viktig roll i företagets arbete med erfarenhetsåterföring från förvaltningen till övriga avdelningar. Tjänsten tillhör enheten Fastighetsstöd inom Fastighetsavdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Att stödja våra fastighetsområden i hanteringen av garantiärenden.
• Att följa upp att entreprenörer sköter sina åtagande inom ramarna för entreprenadgarantin och att våra entreprenadavtal efterlevs samt säkerställa förståelse för avtal.
• Att löpande bygga goda relationer med entreprenörerna för att säkerställa ett gott samarbete kring garantifrågor.
• Att hitta förbättringsmöjligheter och effektiviseringar kring garantifrågor.
• Att vara sammankallande av kompetensgruppen för eftermarknad som ska stötta i mer komplexa garantifrågor
• Att säkerställa att våra processer, rutiner och avtal som berör eftermarknad är aktuella och vid behov initiera uppdateringar.
• Att ta fram och upprätthålla stödjande och utbildande material kring eftermarknad.
• Att ansvara för erfarenhetsåterföring mellan avdelningar och enheter inom företaget.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen har du:
• mycket goda kunskaper inom entreprenadjuridik samt brett tekniskt kunnande
• högskoleutbildning inom byggteknik eller motsvarande erfarenhet/kompetens som vi bedömer som likvärdig
• god erfarenhet av besiktningar samt erfarenhet av att arbeta med tekniska förfrågningsunderlag och/eller projekteringsanvisningar
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från byggbranschen och fastighetsförvaltning
• arbetat som beställare eller utförare av byggentreprenadprojekt
Rollen som eftermarknadssamordnare innebär många kontaktytor och det är därför viktigt att du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Du är också strukturerad, samarbetsvillig och självgående. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Placering
Något av våra lokalkontor: Stockholm, Linköping, Göteborg, Lund, Örebro eller Sundsvall.
Då företagets fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor och B-körkort är därför ett krav.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 27 oktober! Urval kommer ske därefter.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03