Eftertraktad Paid Search Specialist till Centrala Stockholn

Eftertraktad Paid Search Specialist till Centrala Stockholn

Arbetsbeskrivning

Är du en analytiskt lagd person som drivs utav att implementera, optimera och utveckla kundernas annonskonton genom innovation, experimentellt arbete och djup analys!?
Är du dessutom passionerad för kundupplevelser i världsklass och drivs av mätbara digitala lösningar
Våra samarbetspartners fortsätter att väx så att det knakar och just nu söker innerligt efter en erfaren SEM-specialist eller Programmatic-specialist till deras centrala Stockholmskontor.
Vi har i uppdrag att identifiera någon med en bakgrund enligt kravprofilen där du skulle vara den som leder facklan inom PPC och på sikt jobba tillsammans med andra eller som team-lead/avdelningschef inom detta segment område.
Lönerna är bra, företagen är ännu bättre och det är ett ypperligt tillfälle att få driva igenom dina egna idéer och på sikt ha en senior roll om det är något som du sporras utav!
Ditt ansvarsområde:
Planera, hantera och optimera annonskonton för våra nyckelkunder
Genomföra sökords- & konkurrentanalyser
Analysera och identifiera trender och insikter som maximerar lönsamheten utefter kundens investering
Analysera beteendet och resultat på hemsida/app för att öka resultatet efter uppsatt målsättning
Bygga kundanpassade dashboards för rapportering
Utveckla nya arbetssätt, optimeringstekniker och tekniska lösningar
Kompetensutveckla och utveckla vårt SEM-erbjudande

En vanlig dag på jobbet:
En vanlig dag på jobbet kan innehålla många olika arbetsuppgifter och omfatta alla led i marknadsföringen.
Kreativitet, problemlösning, nytänkande och allmänbildning är värdefulla egenskaper i yrket. Det gäller att ha bra känsla för när och hur kampanjen ska sjösättas.
Målet är att försöka få rätt produkt eller tjänst till kunden på rätt plats vid rätt tidpunkt. Då är chanserna goda för att strategin lyckas.
Digitala kanaler såsom Google, Yahoo, Bingo och Amazon är användbara kanaler som vi vill att våra kunder ska synas på.
Det gäller att försöka få rätt produkt eller tjänst att bli synlig för de rätta kund- och målgrupperna.
Om du är marknadsförare på ett större företag är du ofta del av en marknadsavdelning där flera personer samarbetar.
Du kan också vara ensam ansvarig för marknadsföringen i organisationen.
Den viktigaste uppgiften är att skapa publicitet och uppmärksamhet för kundens varor eller tjänster.
Din profil
- Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet inom SEM
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
- Passion för digital marknadsföring, analys, utveckling och lärande
Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbete med Search och Display
- Tidigare byråerfarenhet
- Erfarenhet utav programmatic
Kompetens
Attribueringsmodeller
Display & Youtube Ads
Google Analytics, Google Tag Manager och Google Data Studio
Programmatic advertising
SEM (Google Ads, Bing och Amazon)

Lön: 30 000,00kr - 40 000,00kr per månad
Våra intervjuer sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitment Friends STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Postadress

Tegelbacken 4 A
STOCKHOLM, 11152

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024