OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklings- områdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
eHälsomyndigheten får regelbundet begäran om utlämnande av information ur olika register som förvaltas av myndigheten, exempelvis Läkemedelsförteckningen. Vem som begär information varierar, det kan vara medborgare, polis- och åklagarmyndigheter eller andra myndigheter/organisationer.
Mängden ärenden har sedan myndigheten bildades ökat och vi söker därför två handläggare med placering i Kalmar vars huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga dessa utlämnandeärenden samt att sammanställa efterfrågad information. Handläggningen sker ofta i samverkan mellan olika enheter inom myndigheten.
Du erbjuds ett arbete med spännande och komplexa ärenden, tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor, i centrum av den nationella utvecklingen av e-hälsa.
Vi söker dig som har:
• God kunskap om och förståelse av Offentlighets- och sekretesslagen (OSL),
• Minst ett års erfarenhet av hantering av allmänna handlingar samt handläggning inom kommunal eller statlig förvaltning,
• Minst ett års erfarenhet av att genomföra sekretessprövningar,
• Erfarenhet av och en god förmåga att arbeta självständigt,
• Ett strukturerat arbetssätt och är stabil samt kvalitetsmedveten,
• Förmåga att prioritera och omprioritera bland arbetsuppgifter,
• God samarbetsförmåga,
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
Meriterande är:
• Akademisk examen inom registratur, arkivarie- eller receptarieexamen,
• Grundläggande juridisk kompetens, då bedömningarna om utlämnande ofta kräver en juridisk bedömning,
• Erfarenhet av att arbeta med ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Anställningarna är tillsvidare och på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningarna är Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer vissa resor och boende i Stockholm under en överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga. För dessa tjänster kommer överlämning även att ske via mail och telefon.
Frågor angående tjänsten besvaras av Anette Pettersson, enhetschef, tel 010-458 62 55; Johan Waak, HR-specialist, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 19 september 2016.
Om eHälsomyndigheten
Vår myndighet bildades den 1 januari 2014. eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.
Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44