OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolssekreterare
Kravprofil
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
. registrera inkommande handlingar i målet
. sköta skriftväxling
. beställa resor i mål
. kalla parter med flera till förhandling
. telefonkontakt med parter och allmänhet
. bevaka tidsfrister
. expediera domar och beslut
Utbildning
Gymnasieutbildning med kontorsadministrativ inriktning
Övriga kvalifikationer
Några års erfarenhet från arbetslivet, gärna från arbete på domstol eller annan myndighet, är meriterande.
Vi söker en noggrann person som kan strukturera och planera sitt arbete. En sekreterare vid Förvaltningsrätten i Göteborg bör tycka om att arbeta i grupp och ha god samarbetsförmåga. Den person vi söker uttrycker sig väl i både tal och skrift, har en utpräglad känsla för service, är datorvan samt att kan arbeta under tidvis högt tempo.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikaela Jahreskog
031-7432005