Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
EKERÖ HEMTJÄNST är det kommunala alternativet i Ekerö kommun. Vårt upptagningsområde täcker hela kommunen. Ekerö hemtjänst erbjuder äldre och funktionshindrade vård, omsorg och service av hög kvalitet genom en personlig, kundanpassad samt professionell organisation. För att lyckas behöver vi motiverande, engagerade och nöjda medarbetare.
Jobba i Ekerö kommun
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. För att trivas hos oss är du engagerad, genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.
Som samordnare/ schemaplanerare kommer du att ta emot beställningar från myndighet, planera och lägga ut beställningen på schema för personal samt följa upp beställningen. Du ansvarar för bemanningsplanering samt att fungera som stöd till medarbetare i det dagliga verksamhetsarbetet. En stor del av arbetsuppgifterna innebär kontakt med kunder, närstående, medarbetare och beställarenheten. Även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer i tjänsten. Du kommer ingå i en kontorsgrupp med enhetschef, biträdande enhetschef samt en administratör.
Som samordnare/ schemaplanerare går du på rullande schema under dagtid som innebär helgarbete varannan vecka. Vi prioriterar alltid våra kunder och vid behov kan det innebära arbete hemma hos våra kunder. Vårt kontor ligger i centrala Ekerö.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget:
Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar samt har en analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet som har fokus på kvalitet, resultat och mål. Du tar initiativ och agerar utifrån din roll och ansvarsområde.
Körkort är ett krav.
Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer:
• Undersköterskeutbildning eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av schemaplanering inom hemtjänst
• Erfarenhet av social dokumentation och genomförandeplaner
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Intraphone, Pulsen Combine och/eller E-companion
• God digital kompetens
Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med andra och har förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Tillträde: Snarast. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vikariat tom mars 2026, med möjlighet till förlängning.
Så tar du dig till Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26