OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 3000 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 150 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: För kunds räkning söker Academic Work en ekonom som ska arbeta med leverantörreskontra samt kundreskontra. Vår kund ingår i en större koncern med totalt 6000 anställda i världen. Kunden omsätter ca 750 MSEK och har ca 500 medarbetare. Kunden är en ledande leverantör till den kommersiella fordonsinudstrin. Företaget är beläget på Aspholmen, Örebro. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att vara administration av kundreskontra samt leverantörreskontra. Även annan administration kan förekomma. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen. Krav på person: Personen vi söker ska ha någon form av ekonomisk utbildning från universitet eller högskola och med inriktning mot redovisning. Har du erfarenhet av administration av kundreskontra och leverantörreskontra i ett större system och erfarenhet av att jobba i engelskspråkiga miljöer är detta ett stort plus. Personliga egenskaper: Ansvarsfull, noggrann, stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra. Du får gärna vara nyexad men någon form av arbetslivserfarenhet inom ekonomi är ett plus Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Välkommen med din anökan! Start: Omgående
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55
013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506
Rebecca Berg
Karolina Knutsson
Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt
Martin Danielsson