Ekonom

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonom till vår ekonomiavdelning som består av 15 medarbetare och har som uppgift att stötta förvaltningens enheter i det ekonomiska arbetet. Inom ekonomiavdelningen finns bl.a. ett team bestående av sex ekonomer dit vi nu söker en ny medarbetare.
Arbetsuppgifterna består av;
Ekonomistyrning: budget, resursfördelningssystem och intern kontroll
Redovisning: Löpande redovisning, stöd vid årsredovisning, delårsbokslut och månadsrapporter
Analyser och jämförelser: Räkenskapssammandrag (RS), nyckeltal och jämförelsenätverk
Stöd: Utbildning och stöd till enheter och avdelningar

Vi ser gärna att du kan börja din anställning med kort varsel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en ekonomutbildning med inriktning mot redovisning samt några års yrkeserfarenhet. Erfarenhet från kommunal eller landstingskommunal ekonomi är meriterande liksom erfarenhet av arbete med ekonomi- och målstyrning i offentlig sektor. Du har goda kunskaper i redovisning och vana av att arbeta självständigt. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du är pedagogisk, strukturerad, noggrann och har förmåga att se ekonomi i ett helhetsperspektiv. Du bör ha en god analytisk förmåga, driv och engagemang samt ett konsultativt förhållningssätt som gör det lätt att skapa goda relationer såväl internt som externt med en känsla för service och tillgänglighet. Du är duktig på att uttrycka dig väl såväl i tal som i skrift. Vi förutsätter att du har god datavana.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 13 januari 2014

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


16 november 2024

Redovisningsekonom till Arthrex

Redovisningsekonom till Arthrex

15 november 2024

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

16 oktober 2024

16 oktober 2024