OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med sina 19 000 innevånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. Vår kommun - stor nog för att idéer skall födas och utvecklas - liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade.
Vi söker en ekonom med goda kunskaper och intresse för bland annat redovisning. En av våra medarbetare går i pension och vi behöver stöd för att fördjupa vårt arbete med att utveckla rutiner och processer.
Uppdraget är främst att arbeta med ekonomisk redovisning i kommunen och ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Tjänsten är placerad vid ekonomienheten på kommunledningskontoret.
Vi erbjuder Dig intressanta, varierande och utvecklande arbetsuppgifter med många kontakter och en trivsam arbetsplats.
Arbetsuppgifter:
Du arbetar självständigt och i samverkan med andra med ekonomisk redovisning, dokumentation av rutiner och processer m m
Sköter delar av våra reskontra och fakturahantering
Du ger råd/stöd till användare av ekonomisystemet
Medverkar i utveckling av ekonomirutiner och system
Vi vill att Du har en grund i form av högskoleutbildning inom ekonomi och helst erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är det viktigt att Du är bra på att samarbeta med andra människor och är stresstålig, kan arbeta självständigt, vara flexibel och initiativrik. Vi förutsätter att Du har god vana med IT/datastöd.