OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksantikvarieämbetet är en Sveriges äldsta myndigheter med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att stimulera, vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verkar för att kulturmiljön bevaras brukas och utvecklas. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar. Myndigheten präglas av samverkan och öppenhet mellan de olika verksamhetsområdena för att nå bästa resultat. Riksantikvarieämbetet strävar efter att vara i framkant inom vårt område gällande allt från konserveringsteknik till informationssystem och tillgänglighet.
Förvaltningsavdelningen är Riksantikvarieämbetets kunskapscentrum för långsiktig förvaltning, förvaring och bevarande av kulturarvet.
Svensk Museitjänst, SMT ingår som en enhet inom Förvaltningsavdelningen och hyr ut klimatanpassade arkiv till främst museer, arkiv och myndigheter. Enheten som består av sju personer utför även på beställning tjänster åt hyresgästerna i Depån. Verksamheten är avgiftsfinansierad och belägen i Tumba nära Tumba pendeltågsstation. Avdelningsledning och övriga två enheter är placerade i Visby.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ansvara för faktureringsunderlag, kontering och följa upp hyreskontrakt med årlig indexering. Du kommer även att granska leverantörsfakturor och sköta kontorsinköp, vara behjälplig vid upphandling, agera kund- och godsmottagare, registrator med ansvar för enhetens arkiv, personalrapportör m.m. Vid behov förväntas du även vara en resurs vid uthyrning av lokaler och tjänster i anläggningen.
Anställningen är en tillsvidaretjänst och myndigheten tillämpar 6 månaders provtjänstgöring.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Du måste därför ha ett godkänt utdrag ur belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 st lagen (1998:620) om belastningsregister.
KVALIFIKATIONER
• Ekonomiutbildning på minst gymnasienivå och lång erfarenhet.
• Du har en hög social kompetens, tycker om att arbeta i grupp, är ansvarskännande och klarar stor flexibilitet i arbetet.
• Systemkunskaperna är mycket viktiga. Gedigna kunskaper i Office-paketet krävs. Meriterande är erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och personalsystem som Palasso samt diarieföringssystem.
• En merit är om du har erfarenhet/utbildning i upphandlingsärenden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Dahl, enhetschef
08/5191 8000
Therése Linder, personalhandläggare
08-5191 8000
Catrin Rigefalk, ST-Kultur
08-5191 8000
Malin Blomkvist, enhetschef
08/5191 8000
Karin Sterner, systemansvarig
08/5191 8000
Matilda Karlsson, SACO
08/5191 8000
Robert LANG, ST
08-5191 8000
Jesper Andersson
08-5181 8000
Anders Karlsson
08-5191 8000
Madeleine Juniwik
08-5191 8000