Ekonom

Arbetsbeskrivning

Ekonom

AOV:2014:30


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi söker dig som under 6 månader vill arbeta som ekonom hos oss

Arbetsuppgifter
Som vikarierande ekonom kommer Du ta aktiv del i det löpande arbetet med budgetering, redovisning, uppföljning, inköp och verksamhetsutveckling inom förvaltningen. Bland annat kommer Du att få en aktiv roll när det gäller stöd till verksamhetsansvariga i ekonomi- och utvecklingsfrågor. Du kommer att ingå i en ekonomigrupp där du kommer att medverka i utredningsarbete samt utarbetande av ekonomiska och administrativa rutiner. En särskild uppgift kommer att vara att stödja förvaltningen vid inköp och direktupphandlingar. I arbetet ingår även att vid behov vara behjälplig med övriga uppgifter som faller inom utveckling & services ansvarsområde.

Kvalifikation
Du som söker skall ha
- Högskoleexamen med ekonomisk inriktning
- Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom och erfarenhet av inköps/upphandlingsarbete. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Additro och av beslutsstödssystemet Business objects. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.

Du är initiativrik, utvecklingsinriktad, lösningsfokuserad, en god analytiker, kommunikativ, förtroendeingivade samt en god pedagog inom ekonomiområdet. Du bör ha ett stort intresse för ekonomistyrning och utarbetande av rutiner.

Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100% med tillträde snarast möjligt och med 6 månaders varaktighet.
Vi behöver någon som kan börja snarast möjligt, vikt kommer att läggas vid detta vid rekryteringen.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef 0733-13 62 15
Emma Krüger, Förvaltningsekonom 0733-13 60 65

För facklig information, ta kontakt med
Annika Eriksson, Vision, 044-13 58 70
Lena Hagerman, SACO, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2014-05-27. Vi kommer fortlöpande genomför intervjuer under rekryteringsprocessen.

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 14 maj 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024