OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom
AOV:2014:42
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer Du att tillsammans med förvaltningens övriga ekonomer, ta aktiv del i det löpande arbetet med budgetering, redovisning, uppföljning, inköp och verksamhetsutveckling inom förvaltningen. Bland annat kommer Du att få en aktiv roll när det gäller stöd till verksamhetsansvariga i ekonomi- och utvecklingsfrågor. Du kommer att ingå i en ekonomigrupp, som består av tre ekonomer och två ekonomiassistenter, där du medverkar i utredningsarbete samt utarbetande av ekonomiska och administrativa rutiner. En särskild uppgift kommer att vara att stödja förvaltningen vid inköp och direktupphandlingar.
Kvalifikation
Du som söker skall ha:
- Högskoleexamen med ekonomisk inriktning
- Arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
- Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps/upphandlingsarbete och ekonomisystemet Aditro samt beslutsstödssystemet Business objects. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
Du är initiativrik, utvecklingsinriktad, lösningsfokuserad, en god analytiker, kommunikativ, förtroendeingivande samt en god pedagog inom ekonomiområdet. Du bör ha ett stort intresse för ekonomistyrning och utarbetande av rutiner.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 0733-13 62 15
Emma Kruger, Förvaltningsekonom, 0733-13 60 65
För facklig information, ta kontakt med
Annika Eriksson, Vision, 044-13 58 70
Lena Hagerman, Akademikerförbundet SSR, 044-13 69 96
Sista ansökningsdatum
2014-06-30
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21