Ekonom

Arbetsbeskrivning

Det går bra för AudicomPendax, vi växer och behöver därför fler kompetenta medarbetare.

Vi har nyligen tecknat avtal med staten och en mängd kommuner runt om i Sverige för lösningar inom det digitala mötesrummet.

Vi behöver därför besätta ett flertal tjänster, bland annat en ekonom

Vi söker en proaktiv och självgående person för administrativt arbete på vår ekonomiavdelning som även blir en länk till den praktiska logistiken i vårt företag. Du arbetar med alla typer av arbetsuppgifter inom ekonomi och logistikområdet, men huvudsakliga arbetsuppgifter blir
Registrering/uppföljning av våra installatörers arbetstider/återrapportering av jobb samt upprättandet av fakturor till kund.
Inköp, verkställa inköp utifrån kundorders och lagerbehov inklusive registrrering av inköpsorder samt bearbetning av därtill länkade leverantörsfakturor.
Du kommer att stödja logistikpersonalen så att rutiner följs och att det administrativa arbetet sker på ett strukturerat sätt.
Du arbetar med bokföring, avstämningar, internbokslut och på sikt med företagets lönehantering.

Du måste vara en utåtriktad person med egen drivkraft och kan utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Du är strukturerad i ditt arbete och målinriktad på att slutföra arbetsuppgifterna inom fastställda tidsramar.
Du har minst en 3-årig ekonomisk eller teknisk/naturvetenskaplig gymnasieutbildning med några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter eller kommer du med examen direkt från universitetets ekonomiprogram. Du är en van användare av Microsoft Excel och det är en fördel om du har praktisk erfarenhet av arbete med integrerade affärssystem.

Skicka in din ansökan med CV till jobb@aupx.com märkt med Ekonom

AudicomPendax AB säljer kompletta system för mötesrum där en stor del av produkterna är egenproducerade. Vår styrka ligger i att, förutom leverera standardlösningar för mötesrum, även kan skräddarsy lösningar för våra kunder då vi genom egen design, produktutveckling och produktion kan erbjuda helhetslösningar som kombinerar rätt teknik med traditionell inredning utifrån kundens behov och arbetssätt.

Företaget har sin verksamhet i Sverige och England med en omsättning på cirka 80 MSEK. AudicomPendax har visat på god lönsamhet under en mängd år. Antalet anställda är 60 st. Huvudkontoret ligger i Stockholm där vi också har lager och tillverkning samt Europas största permanenta utställning kring AV-utrustning. Förutom i Stockholm och England har vi också kontor i Malmö och Göteborg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Adm.chef Magnus Ternerot
08-5536900
Per Arlborg
070-7542151
Adm.chef Magnus Ternerot
08-5536961
Mats Axelsson
070-4953873
Mats Axelsson

Installationschef Pontus Falkman
0707953825
CTO Erik Thorén
0855536900
Kundtjänstchef Linus Retsloff
08-55536946
VD Erik Frisell
08-5536931
Peter Frisell
085536900

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AudicomPendax AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juli 2014

Besöksadress

Flygfältsgatan 34
128 30 Skarpnäck

Postadress

Box 2014
Skarpnäck, 12821

Liknande jobb


21 november 2024