OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun har drygt 19.000 invånare. Kommunen är organiserad i fyra verksamhetsdrivande nämnder. Sedan 2009 är tjänstemannaorganisationen sammanhållen under en kommunchef. Kommunal verksamhet bedrivs även i två kommunalförbund samt i hel- och delägda aktiebolag. Ekonomikontoret är ett av kommunens kommunledningskontor. Inom kontoret finns en controlleravdelning. Controlleravdelningen servar kommunledning och förvaltningsledningar med beslutsunderlag i frågor som rör ekonomi. Avdelningen svarar för stöd till budgetansvariga på alla nivåer i organisationen när det gäller budget, uppföljning, delårsbokslut, årsredovisning, löpande redovisningsfrågor, intern kontroll, instrument för ekonomistyrning med mera. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med stöd i form av rådgivning och service till budgetansvariga på olika nivåer i kommunens organisation. Det kan handla om allt ifrån enkla rapportuttag till mer tidskrävande utredningar. En stor del av arbetet styrs av kommunens budget- och uppföljningsprocess. Du förväntas delta i budgetprocess, perioduppföljningar och årsredovisningar. Ett uttalat syfte med den nya avdelningen är att kommunens ekonomresurser ska kunna användas på ett mer flexibelt sätt. Det betyder att vi förväntar oss att du växlar mellan olika arbetsuppgifter och olika uppdragsgivare. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har: - Relevant högskoleutbildning inom området - Erfarenhet från arbete med ekonomistyrningsfrågor i offentlig förvaltning Du ska i din roll både kunna lyssna och ge råd samtidigt som du ska arbeta målinriktat och strukturerat. Som person behöver du vara flexibel och stresstålig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Stina Fors Sjödin
0612-80234
Carina Westin
0612-80138
Anders Lundqvist
0612-80000 vx
Malin Edeblom
0612-80000 vx
Lena Björn
0612-80000 vx
Inga-Lena Arkeflod
0612-80177
Birgitta Bergström
0612-80324
Ann-Katrin Lockner
0612-80862
Inger Abrahamsson
0612-80455
Jonas Norén
0612-80200