Ekonom

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är ett studieledighetsvikariat som tillträds i augusti eller tidigare och beräknas vara ca ett år. Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionshindrade i södra Sverige. En våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 300 personliga assistenter. Arbetsuppgifter Du kommer självständigt att sköta all löpande ekonomihantering i företaget såsom löpande bokföring, månadsvisa avstämningar och resultatredovisningar, fakturering, betalningar, deklarationer, redovisningar till Försäkringskassan mm. Du kommer även att vara behjälplig vår löneadministratör vid arbetstoppar samt under ledigheter. Då kontoret är en mindre arbetsplats med drygt tio personer behöver man vara flexibel och ofta göra arbete utanför sina dagliga arbetsuppgifter. Du rapporterar till ekonomiansvarig. Sökandeprofil Du som söker tjänsten har en relevant teoretisk utbildning och arbetar eller har arbetat med redovisning i flera år och kan därför självständigt arbeta med och vidareutveckla vår löpande ekonomiska hantering. Du bör ha grundläggande kunskaper i lönehantering eftersom ditt arbete i ett personalintensivt företag gör att du arbetar nära löneadministrationen som du dessutom ska vara behjälplig vid behov. Som tidigare nämnts är vi ett litet kontor vilket kräver att du har ett intresse för företagets helhet och är beredd att ?ställa upp där det behövs? utanför dina egna huvudsakliga ansvarsområden. Vi vill att du har god datorvana och du bör känna dig bekväm med applikationerna i Office-paketet med fokus på Excel och Word. Bokföring görs i Visma Administration och som PA-system använder vi AgdaPS. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad. För att betraktas som fullständig ska din ansökan innehålla CV inkl referenspersoner, personligt brev, löneanspråk samt uppgift om när du kan tillträda tjänsten. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Välkommen in på www.sydassistans.se för att läsa mer om oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydassistans AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 maj 2010
  • Ansök senast: 23 maj 2010

Besöksadress

Limhamnsvägen 128
None

Postadress

Limhamnsvägen 128
LIMHAMN, 21612

Liknande jobb


16 november 2024

Redovisningsekonom till Arthrex

Redovisningsekonom till Arthrex

15 november 2024

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

16 oktober 2024

16 oktober 2024