OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självgående ekonom som har en viktig funktion för teaterns administration. Tjänsten delas med Stiftelsen Örebro Länsmuseum för liknande arbetsuppgifter.
Om tjänsten
Ekonomtjänsten hos teatern tillhör den administrativa avdelningen. Du kommer att arbeta nära lönehandläggare och VD och även vara ett stöd i ekonomiska frågor för våra producenter. Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, redovisningar och avstämningar. Du kommer även att göra månadsavstämningar för produktioner och övriga förekommande ekonomuppgifter som momsredovisning, skatt och arbetsgivaravgifts-deklarationer samt rutiner för ekonomistyrning. Du deltar i månads-, halvårs- och årsbokslut, med rapporteringar till uppdragsgivare.
Du kommer att ha samma arbetsuppgifter och ansvarsområde för Örebro länsmuseum, där du samarbetar med ekonomichef och ingår i avdelning Administration och stöd. De redovisningssystem du kommer att arbeta i är Hogia respektive Pyramid.
Din bakgrund
För att passa in i rollen tror vi att du tidigare arbetat i en liknande roll, och uppskattar eget ansvar och problemlösning. Du kan se förbättringsåtgärder, och ser värdet i att effektivisera de två organisationers ekonomiarbete. Du är engagerad i ditt arbete, noggrann, strukturerad och ordningsam. Du kan kommunicera bra både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är väl bekant med Officepaketet.