Ekonom

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Ekonomiavdelningen är en av kommunledningskontorets sex
avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning,
ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor.
Antalet anställda inom avdelningen är 26 personer.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom hos oss kommer du att arbeta med leverantörsreskontran, vilket bland annat innefattar:

- Samordningsansvar och kontroll över det löpande arbetet
- Systemadministration, bl a utveckling av nya moduler som planeras till affärssystemet
- Kontakter med externa intressenter såsom scanningbolag, fakturaväxel och leverantörer
- Utvecklingsarbete, vilket även omfattar e-fakturor och deltagande i utveckling av e-handel
- Samordning av support, information, kontaktnätverk och utbildning
- Delta i olika upphandlingar som sker kontinuerligt inom avdelningen
- Delta i övriga inom redovisningsenheten förekommande arbetsuppgifter

Vi erbjuder mycket omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ger goda möjligheter till egen utveckling.

Kommunen hanterar idag 160 000 st leverantörsfakturor årligen. Vi hanterar också delar av leverantörsreskontra-processen för 11 st kommunala bolag och kommunalförbund.



KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom relevant område.

Du har även flerårig dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete inom exempelvis leverantörsreskontra och kundreskontra samt avstämningar.


Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete i en stor organisation med många olika verksamheter ser vi som meriterande liksom goda datakunskaper så som att hantera olika ekonomisystem. Kunskap och erfarenhet av MS Office-paketet samt stort intresse för och erfarenhet av systemförvaltning är ett krav.

Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande.

Som person är du professionell i ditt bemötande, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är noggrann och trygg i att arbeta mot uppsatta deadlines. Du är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt, och har lätt för att skapa goda relationer till din omgivning.




ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Ingrid Belfrage
026-17 80 53
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Margareta Söderström Vision
026 -17 80 67
Ekonomichef Gävle kommun Germund Jonsson
026-17 80 72
HR-konsult med inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026- 17 95 51
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Margareta Söderström
026 -17 80 67
Redovisningschef Susanna Hjort
026-17 81 08
Enhetschef Verksamhetsstyrning Kjell Gunnarsson
076-762 74 68
Ekonomichef Monika Westlinder
026-17 71 47

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024