OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västergötlands museum i Skara är en stiftelse med Västra Götalandsregionen, Skara kommun och Västergötlands Fornminnesförening som huvudmän. Museets uppdrag är att med kunskap och samarbete i fokus, bevara, vårda och levandegöra kulturarvet för nutida och kommande generationer.
Vi vill förstärka vårt team med en:
Ekonom
Är du intresserad av att jobba med ekonomi? Vill du utvecklas i en mindre/medelstor organisation där kvalitet står i fokus? Är du intresserad av att få det operativa ansvaret för ekonomifunktionen i en organisation med utvecklingsmöjligheter? Då finns en tjänst för dig.
Du kommer framförallt att arbeta med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra men också hjälpa till med andra varierande uppgifter som ingår i ekonomiområdet. På sikt ser vi gärna att du arbetar med våra interna processer kring månads- och kvartalsuppföljning samt att du blir ansvarig för vissa av våra interna processer. Du kommer i den här tjänsten att ha ett nära samarbete med ledningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter.
• Löpande redovisning
• Ansvar för leverantörsreskontra och registrering av fakturor
• Ansvar för kundreskontra och fakturering
• Delansvar i månadsbokslut
• Övrigt förekommande ekonomi/administrativa uppgifter
Kvalifikationer och personliga egenskaper
• Du har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
• Du har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Pyramid, Visma eller liknande system
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Meriterande med yrkeshögskola/högskola inom ekonomi
• Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av bokslutsarbete
Är du en noggrann, strukturerad och serviceinriktad person som gillar ekonomi? Då passar detta jobbet dig!
Tjänsten är en visstidsanställning 2021-01-01 – 2021-12-31. Sysselsättningsgrad 50 %.
Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakt HR-konsult Johan Norrbin på telefon 0510-722 44.
Vi använder oss utav ett löpande urval för denna rekrytering, skicka därför din ansökan snarast.