Ekonom

Ekonom

Arbetsbeskrivning

Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kultur-historiskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 765 mnkr, har ca 90 anställda och ett fastighetsbestånd på cirka 660 000 m². För mer information besök higab.se

ARBETSUPPGIFTER
Vår ekonomi- och inköpsavdelning ansvarar för bolagets frågor kopplade till redovisning, ekonomi och inköp. Som ekonom på avdelningen är du en av åtta medarbetare och rapporterar till chef ekonomi/inköp. Du ska bland annat ansvara för ekonomiska avstämningar, in- och utbetalningar, fakturering och hyresavisering. I tjänsten ingår både interna och externa kontakter och ansvar för kravhantering. Higab arbetar i affärssystemen Property Management, Visma och Agresso. Du kommer även att vara avlösare i vår reception.

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra processer och arbetssätt. För att vi tillsammans ska lyckas är det viktigt att du ser till helheten i bolaget men också bidrar med din egen erfarenhet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett intressant arbete i trevlig miljö och med koppling till Göteborgs mest kända och karaktäristiska byggnader. Vi är delaktiga i stadens utveckling och har nära samarbeten med Göteborgs Stads övriga bolag och förvaltningar. Bolaget strävar efter tydliga mål på kort och lång sikt. Detta är en tjänst för dig som vill arbeta i en positiv företagskultur där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av redovisning samt en ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Du är väl förtrogen med löpande redovisning, reskontra samt avstämningsarbete. Har du erfarenhet av redovisning inom fastighetsbranschen är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och har bra siffersinne. Du ska gilla att ha många kontaktytor samt är flexibel och beredd att hjälpa till där det behövs. Vidare är du analytisk samt har god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna förutsätter att du behärskar Office 365 samt har vana av arbete i affärssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Higab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 3 januari 2021

Liknande jobb


20 december 2024