OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsviks kommun är belägen i sydöstra delen av Östergötland. Centralorten heter Valdemarsvik. Övriga tätorter i kommunen är Ringarum, Gusum, Gryt och Skeppsgården.
Kommunen är nära förknippat med vatten med en nästan 700 km lång strandlinje. Många kallar Gryts och Tjusts skärgårdar för världens vackraste...
Europaväg 22 går rakt igenom kommunen och sammanbinder Valdemarsvik med Norrköping, Västervik och Kalmar.
Valdemarsviks kommun erbjuder en utomordentligt fin uppväxtmiljö för barn och ungdom men också en mycket god utbildning i välordnade skolor. Kommunen sörjer självfallet också för äldres bekvämlighet och trygghet genom vård och service med omtanke. Föreningslivet i kommunen är aktivt.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelning Service och administrations Ekonomienhet inom Valdemarsviks kommun, söker en ekonom, för en tillvidareanställning.
Vi ansvarar för kommunens samlade ekonomiadministration och är en gemensam stödorganisation för hela kommunen, vilket bland annat innebär att flera ekonomer arbetar inom enheten. Ekonomienheten består av 6 medarbetare.
Vår ambition är att vara en tydlig, professionell och tillförlitlig funktion med hög servicenivå och kompetens för våra kunder och uppdragsgivare. Hos oss arbetar du både självständigt och tillsammans med andra.
Ditt uppdrag består i att arbeta både med verksamhetsbudget och uppföljningar och även med redovisningsarbete. I arbetet ingår att vara bollplank, att analysera och utreda olika frågor kopplat till uppdraget. Som ekonom har du tillsammans med sektorschef samordningsansvar för budget, prognos och bokslut inom aktuellt verksamhetsområde. I uppdraget ingår också att under ledning av ekonomichef arbeta med redovisning på kommunövergripande nivå.
Vi söker dig som har intresse och engagemang för kommunal verksamhet och erbjuder dig en trevlig och utvecklingsinriktad arbetsplats.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen inom ekonomiområdet eller har inhämtat motsvarande kunskap på annat sätt. Det är ett krav att du har goda excel- och It-kunskaper, vilket är en förutsättning för att klara arbetet. Du har flerårig erfarenhet av ekonomiarbete och arbete med Aditros ekonomisystem är meriterande.
Som person är du kommunikativ och pedagogisk och har en förmåga att skapa goda relationer. Du är utåtriktad och har integritet. Det är viktigt att du kan skifta perspektiv, är öppen för förändringar och kan ta egna initiativ. Du är tillgänglig och bemöter kunder och kollegor på ett professionellt sätt, med ett konsultativt förhållningssätt.
Vi utgår ifrån att du har god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har flerårig erfarenhet av ekonomiarbete och arbete med, vi ser gärna att du har erfarenhet av samarbete och stöd till sektorerna i ekonomistyrningsarbetet.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation är meriterande.
ÖVRIGT
Vi vill att du inkommer med din ansökan senast den 6 maj 2015. Urval kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45
070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17