Ekonom

Arbetsbeskrivning

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.
Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna. Traditionella kanslifunktioner och trafikutveckling är i huvudsak placerade i Nyköping medan kundtjänstfunktioner huvudsakligen är placerade i Eskilstuna.

Myndighetens uppdrag och organisation har växt sedan etableringen 2012 och kommer att fortsätta växa till följd av att medlemmarna under 2014 gav myndigheten ansvar för delar av den särskilda kollektivtrafiken samt uppdrag att etablera en kundtjänst- och beställningsfunktion även för den särskilda kollektivtrafiken (sjukresor och färdtjänst). Dessa verksamheter kommer att samordnas från den 1 februari 2016.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som motiveras av en utmanande och omväxlande roll att växa i. Hos oss får du möjligheten att utvecklas som ekonom i en expansiv verksamhet.

Som ekonom arbetar du med att bistå myndighetens ekonomiansvarige och chefer i olika arbetsuppgifter inom ekonomi, trafikekonomi och ekonomiadministration. Du kommer att bistå ekonomiansvarig i budgetprocessen med planering, prognoser och uppföljning. Tanken är att du ska få ett helhetsansvar för de ekonomiska processerna för myndighetens helägda dotterbolag Länstrafiken Sörmland AB. Du kommer att ha en viktig roll i myndighetens förbättringsarbete inom alla stöd- och styrprocesser. Just nu är det bland annat våra interkontrollrutiner som är under utveckling.

Rollen omfattar uppgifter med fakturering, underhåll av kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämning av intäkter och andra typer av kontroller. Du har daglig kontakt med myndighetens medarbetare och chefer där du ger service i frågor som rör tillämpningen av våra ekonomirutiner. Myndighetens redovisning sköts av landstinget och du kommer att vara myndighetens kontaktperson för landstingets redovisningsavdelning. I ditt uppdrag ingår att stödja vid frånvaro på exempelvis registratur och postöppning.

Vi erbjuder en arbetsplats där medarbetarna trivs och där utveckling och förändring kommer att vara aktuell under överskådlig framtid. Tjänsten är placerad i Nyköping. Vi erbjuder dig förmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och reseförmåner.


KVALIFIKATIONER
Du är civilekonom eller har minst en kandidatexamen med inriktning företagsekonomi. Du får gärna ha extra goda kunskaper inom redovisning eller ekonomistyrning. Du ska helst ha ett par års arbetslivserfarenhet inom området. Det är meriterande om du har arbetat med redovisning eller ekonomistyrning gärna i kommunal verksamhet, annan politiskt styrd organisation alternativt i en mindre verksamhet där du arbetat brett med ekonomifrågor. Du har god IT-vana och framförallt goda kunskaper i Excel.

Ett starkt driv och utvecklingsvilja är grundläggande förutsättningar för att lyckas i rollen och du måste ha uthållighet att slutföra dina uppdrag. Du tycker att det är kul med siffror och ekonomi och du har en analytisk förmåga. Du gillar administrativa sysslor och har en känsla för rutiner, processer och ”ordning och reda”. Du är serviceinriktad och tycker om att lösa problem tillsammans med andra. Du är så pass trygg att du klarar en roll som är självständig och som kräver att du tar egna initiativ. Det är viktigt för oss är att du har rätt personlighet och engagemang och att du vill jobba för att göra nytta för samhället och medborgarna.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson

Sammanfattning

Besöksadress

Alva myrdals gata 3d Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024