OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Kultur och fritidsförvaltningen bedriver verksamheter i lokaler och anläggningar så som; bibliotek, stadsmuseum, fritidsgårdar, mötesplatser, Fritidsbank, idrottsanläggningar samt simhallar.
Du kommer att vara placerad på den administrativa avdelningen som är en stödfunktion inom förvaltningen och som består av nio medarbetare varav två andra ekonomer som du främst kommer att samarbeta med. Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i Mölndal, vilken ligger nära Mölndals resecentrum.
Tjänsten är tidsbegränsad t.om. 230831 och på deltid, 50%.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett roligt och spännande arbete i en organisation som är utvecklings- och förändringsbenägen. Vårt största projekt just nu är att vi bygger ett nytt badhus i Åby där du kommer att ha en viktig roll som ekonom.
Som ekonom ansvarar du för att arbeta fram och kvalitetssäkra budgeten för det nya badhuset tillsammans med enhetschefen, inför budgetbeslut i kultur- och fritidsnämnden i juni 2022. Nya Åbybadet beräknas öppna andra kvartalet 2023.
Parallellt med budgetarbetet för det nya badet kommer du arbeta med löpande budget, uppföljning och prognos för det tillfälliga badet, Lilla Åbybadet.
Du kommer även att arbeta tillsammans med förvaltningschef, avdelningschefer och ekonomer för att få förvaltningens investeringsprocess för fastigheter på plats.
Du rapporterar till avdelningschef för administrativa avdelningen och kommer att arbeta nära med såväl förvaltningens två ekonomer, förvaltningschef samt fyra avdelningschefer.
KVALIFIKATIONER
- Vi söker dig med högskoleexamen och/eller lång erfarenhet från en liknande roll som ekonom/controller.
- Du behöver ha mycket goda datakunskaper och vara en van användare av olika IT-baserade system t.ex. Office-paketet.
- Vi ser gärna att du tidigare har gjort ekonomiska analyser och bedömningar. Med fördel har du arbetat inom eller på uppdrag av en kommun med investeringsprocesser för fastigheter och har erfarenhet av strategiskt arbete och förändringsledning.
- B-körkort är meriterande.
Som medarbetare gillar du att tänka långsiktigt och ha ett brett perspektiv på frågor. Du som person är duktig på att ta eget ansvar och samarbeta med andra i projekt. I tjänsten ingår att kunna samverka med olika intressenter och kan föra en tydlig dialog och skapa engagemang för dina frågor. Du är duktig på att prioritera och mån om att nå resultat samt ha en ekonomisk medvetenhet i frågor.
Då det är en deltidstjänst kan vi erbjuda stora möjligheter att förlägga sin arbetstid under ordinarie kontorstid. Mölndals stad erbjuder också alla medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Eliasson
031-315 16 71
Christina Mellgren, DIK
031-315 16 14
Mona-Lisa Rutgersson, Vision
031-315 16 06
Avdelningschef Jonna Ulin
031-315 16 51
Åsa Kirby, SACO (DIK)
031-315 16 27
kultur- och fritidschef Annika Stedner
031-315 16 31
Avdelningschef Museét Cajsa Lagerkvist
031-315 16 51
Avdelningschef Mikael Olow
031-315 16 37
Enhetschef Lindome bibliotek och bokbussen Anette Ristorp
031-99 40 12
Enhetschef Åsa Banic Pedersen