OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
Ängelholms Servicestöd arbetar med stöd och service till kommunens verksamheter samt till den politiska organisationen. Allt syftar i förlängningen till att medborgarens behov av god service, tillgänglighet och trygghet blir tillgodosett. Servicestöd har cirka 100 medarbetare och består av fyra verksamhetsområden inom ekonomi och kvalitet, HR, kommunikation, digitalisering och säkerhetsarbete. Inom Servicestöd finns också kommunens kundtjänst.
Verksamhetsområdet Ekonomi och kvalitet består av de fyra enheterna Budget, Redovisning, Upphandling och Fastighet. Budgetenheten söker nu en ekonom för tillsvidareanställning. Samtliga verksamhetsekonomer i Ängelholms kommun tillhör Ekonomi och kvalitets Budgetenhet. Budgetenheten arbetar bland annat med att stödja huvuduppdragen, Servicesstöd och kommunledningen i olika ekonomiska frågor. Framförallt gäller det i budget-, prognos- och bokslutsarbetet. Enheten består av sju ekonomer, en kvalitetsutvecklare och en budgetchef.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär breda arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du kommer att vara ekonomstöd till verksamhetsansvariga inom huvuduppdrag Hälsa tillsammans med två andra ekonomer. Det är framförallt äldreomsorgens verksamheter du kommer att arbeta med. Du kommer i första hand att arbeta med verksamhetens budget, uppföljning, prognoser samt bokslut/årsredovisning. Du kommer arbeta nära ledningsgruppen och huvuduppdragschefen i huvuduppdraget och vara föredragande i Nämnden för omsorg och stöd.
KVALIFIKATIONER
Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå och vi ser gärna att du har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter i en kommunal organisation. Arbetet kräver att du har analytisk förmåga och kan lyssna in verksamhetens behov och sätta in detta i en helhet. Vidare ser du kopplingar mellan ekonomiska utfall och händelser i verksamheten. Du ska vara en god pedagog i ekonomifrågor samt ha förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skift. Du är proaktiv och utvecklingsinriktad, ser behov och ger förslag på förändringar i ett tidigt skede.
Din IT-kompetens är hög och du rör dig obehindrat mellan olika system och Officeprogram. Vi ser gärna att du är en avancerad Excelanvändare. Kommunen arbetar bland annat i ekonomisystemet Raindance, e-handelssystemet Proceedo samt beslutsstödsystemet Hypergene. Det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system.
Arbetet innebär många kontakter och därför måste du ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, vara entusiastisk och ha en god konsultativ förmåga. Du ska vara van vid att arbeta självständigt samt ha förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetsmängden är ibland hög och du måste även då kunna hantera deadlines.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Redovisningschef Karin Jung
0431 870 00