Ekonom

Ekonom

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i en organisation som strävar efter att utveckla våra processer och system för att bidra till en god verksamhet som ger kvalitet till våra medborgare, så är det kanske dig vi söker.
Ekonomienheten arbetar med att stödja kommunens chefer när det gäller verksamhetsanalyser, budget, prognos och bokslut samt arbetar med redovisningsfrågor och ansvarar för kommunens bokslut och årsredovisning. Utrednings- och utvecklingsprojekt inom verksamhets- och ekonomiprocesser är andra exempel på arbetsuppgifter inom enheten. Vi är inne i en spännande period med införande av nytt ekonomisystem och utveckling av nya arbetssätt och rutiner. Här vill vi att du ska vara en viktig deltagare.
Till vår enhet söker vi nu en ekonom. Dina arbetsuppgifter kommer att främst var inriktade på att stötta chefer och hjälpa till och analysera deras verksamheter. Du arbetar även med att utveckla ekonomiprocesserna och de stödsystem som används inom ekonomiområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en akademisk ekonomexamen och det är meriterande med erfarenhet av ekonomiarbete, särskilt inom kommunal sektor.
Du tycker om att arbeta på ett både analytiskt och strukturerat sätt med god insikt i verksamhetsperspektivet. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Om du är en social person som gillar utveckling så kommer du trivas här hos oss.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
Vikariat t.o.m. 2023-03-31 med eventuell förlängning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024