OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220278
Arbetsuppgifter
Som ekonom på funktionsstödsförvaltningen kommer du att ha en konsultativ roll som innebär att stödja verksamheten i ekonomifrågor. Arbetet är omväxlande, socialt och du kommer att arbeta självständigt samt vara ett viktigt stöd till verksamheten i ekonomirelaterade frågor.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Ansvarig för att bistå verksamheten med att lägga budget, göra uppföljningar och analyser.
• Att koordinera arbetet med delårsrapporter, årsanalyser och analysarbetet inom ditt ansvarsområde.
• Ansvarig för att bearbeta och lämna in underlag och förslag till samordnaren för avdelningen vid behov samt i samband med delårsrapporter och årsanalys.
• Konsultativt och operativt stöd till enhetschefer/sektionschefer samt bistå med tydliga råd och åsikter. (t.ex. i arbetet med ständiga förbättringar).
• Samverkan med övriga ekonomer/controllers på ekonomienheten.
• Tillsammans med dina kollegor på ekonomienheten utveckla förvaltningens ekonomistyrning.
Kvalifikationer
Du som söker har en högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Några års erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig sektor är meriterande. Har du erfarenhet av budget, uppföljning och prognos ses det som meriterande likaså, om du har tidigare erfarenhet av verksamhetsområdet LSS och/eller socialpsykiatrin. Vi förutsätter att du har goda datorkunskaper och är bekväm med att arbeta i Excel.
Andra kompetenser och erfarenheter som vi tror bidrar till framgång i uppdraget är om du har en god analytisk förmåga, och är strukturerad. Du agerar utifrån tillit, förtroende och transparens för att skapa förståelse för vad som behöver prioriteras och förnyas. Du har en hög kommunikativ förmåga, ett serviceinriktat och konsultativt förhållningssätt där du drivs av vilja att hjälpa och leverera lösningar. Som person är du självständig, initiativrik och har en god förmåga att skapa och vidareutveckla relationer, att samarbeta med andra är självklart.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
I denna rekrytering söker vi två stycken ekonomer, en tillsvidareanställning och ett vikariat på minst 1år.
Som ekonom hos oss blir du en del av ekonomienheten. Vi befinner oss i ett positivt utvecklingsskede och består i dagsläget av 12 medarbetare. Arbetsplatsen är centralt placerad i Malmö med bra pendlingsmöjligheter. Hos oss är det viktigt med möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som kännetecknas av god stämning, bra sammanhållning och att vi som kollegor stöttar varandra med fokus på uppdraget. Välkommen till ekonomienheten!
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare och vikariat
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi kommer att ha löpande urval!
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98