Ekonom

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att utveckla ekonomiavdelningen och möta framtidens behov av stöd hos våra kunder såvälinterna som externa. Kvalitets- och ekonomiavdelningen arbetar med ekonomi, kvalitet,  löner,upphandling och överförmyndarverksamhet. Vi är totalt 15 medarbetare.


Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kan variera mellan de olikaverksamheterna men i dagsläget kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna beståav:
Ansvara för samordning och utveckling av
överförmyndarverksamheten
Överförmyndarverksamhetens arbetsuppgifter är
utredning och tillsättning av godemän och förvaltare, utreda och besluta
om rätten till godemän och förvaltare, utbildning och stöd i godeman- och
förvaltarskapet, granskning av räkenskaper etc.
Ekonom med ansvar för delar av bokslut,
budget, prognos och löpande ekonomiuppgifter för Tranås kommunkoncern




Kvalifikationer
Utbildning: Högskole-/civilekonomexamen är ett krav,
erfarenhet av förbättringsarbete tex LEAN är meriterande.

Personlighet: Arbetsuppgifterna kräver att du är
utåtriktad, pedagogisk, strukturerad och noggrann.


Kontaktpersoner
Frågor besvaras av Kvalitets- och ekonomichef
Rosie-Marie Fors 0140-68219, rosie-marie.fors@tranas.se Ansökningshandlingar endast i digital form.

Fackliga representanter
Kontakta: Tranås kommuns växel 0140-68100

Anställningsform
Anställningsform: Heltid och tillsvidareanställning

Intervjuer kommer ske löpande ochsista ansökningsdag är 30 juni.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranås kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 juni 2015

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024