OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla ekonomiavdelningen och möta framtidens behov av stöd hos våra kunder såvälinterna som externa. Kvalitets- och ekonomiavdelningen arbetar med ekonomi, kvalitet, löner,upphandling och överförmyndarverksamhet. Vi är totalt 15 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kan variera mellan de olikaverksamheterna men i dagsläget kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna beståav:
Ansvara för samordning och utveckling av
överförmyndarverksamheten
Överförmyndarverksamhetens arbetsuppgifter är
utredning och tillsättning av godemän och förvaltare, utreda och besluta
om rätten till godemän och förvaltare, utbildning och stöd i godeman- och
förvaltarskapet, granskning av räkenskaper etc.
Ekonom med ansvar för delar av bokslut,
budget, prognos och löpande ekonomiuppgifter för Tranås kommunkoncern
Kvalifikationer
Utbildning: Högskole-/civilekonomexamen är ett krav,
erfarenhet av förbättringsarbete tex LEAN är meriterande.
Personlighet: Arbetsuppgifterna kräver att du är
utåtriktad, pedagogisk, strukturerad och noggrann.
Kontaktpersoner
Frågor besvaras av Kvalitets- och ekonomichef
Rosie-Marie Fors 0140-68219, rosie-marie.fors@tranas.se Ansökningshandlingar endast i digital form.
Fackliga representanter
Kontakta: Tranås kommuns växel 0140-68100
Anställningsform
Anställningsform: Heltid och tillsvidareanställning
Intervjuer kommer ske löpande ochsista ansökningsdag är 30 juni.