OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Tjänsten som ekonom är placerad under avdelningen för Ledning och stöd som ansvarar för övergripande utveckling, stöd och styrning inom förvaltningens ansvarsområden.
Som ekonom ingår du i enheten Ekonomi och administration i ett team tillsammans ekonom, projektcontroller och ekonomiadministratörer.
Arbetsuppgifter
Som ekonom på Samhällsbyggnadsförvaltningen bidrar du med förvaltningsövergripande stöd i processerna kring planering, uppföljning och ekonomirapportering. Du samordnar det ekonomiska arbetet på förvaltningen samt har, tillsammans med ekonomkollega,
huvudansvaret för att de ekonomiska processerna fungerar på korrekt sätt. I nära samarbete med förvaltningens chefer arbetar du med kvalificerat budgetarbete, uppföljning, bokslut och analys. Du kommer också att vara huvudansvarig för kommunens fastighetsekonomi.
Kravspecifikation
Du har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och erfarenhet av ekonomiskt arbete inom politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska processer med inriktning mot Samhällsbyggnad. Erfarenhet av fastighetsfrågor, komponentredovisning, internhyressättning eller liknande arbete är också meriterande.
Vi ser också att du:
- Har goda kunskaper i Excel
- Behärskar svenska i tal och skrift
Som person har du god problemlösande förmåga, är noggrann samt planerar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du driver självständigt ditt arbete framåt med stort fokus på kvalitet, analys och utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att samarbeta och förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att göra komplex ekonomi förståelig för personer utan ekonomisk utbildning och är trygg i att presentera komplex information muntligt för politik och ledning. Vi ser också att du har goda kunskaper inom Office 365.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58