OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom - med samverkan i fokus.
Krinova är en spindel i nätet och motor för att driva på hållbar utveckling i samhället. Som ekonom hos oss blir du en viktig del av vår strävan att bidra till innovations- och konkurrenskraft som i förlängningen skapar jobb och hållbar tillväxt.
Det pågår ständigt många spännande utvecklingsprojekt på Krinova. De flesta med koppling till vårt profilområde Livsmedel. Inom detta område har Krinova en viktig uppgift att identifiera framtidens utmaningar för hållbar tillväxt. Utmaningar som kan bli nya innovationer att utveckla tillsammans med näringsliv, akademi och det offentliga.
Som ekonom blir det ditt uppdrag att arbeta i ett brett spektrum av dessa utvecklingsprojekt vad gäller det ekonomiska arbetet inom projektens olika faser från ansökan, projektredovisning till slutredovisning. Rollen innebär också många kontaktytor både internt och externt, vilket förutsätter att du är bekväm med att samarbeta och kommunicera i grupp. Vid större samverkansprojekt har du också en övergripande controllerfunktion och fungerar som spindel i nätet i att se att alla partners sköter sina projektåtaganden och att deadlines och uppsatta mål efterföljs.
Internt kommer du i allt du gör vara en del av ett större team där alla på olika sätt bidrar till att Krinova levererar värde till företag och samhälle. I det externa perspektivet kommer ett tätt samarbete med projektdeltagare och projektägare nationellt och internationellt att vara högt upp på agendan. Du rapporterar till Krinovas ansvarige för Ekonomi & Faciliteter och kommer även att vara involverad i verksamhetens löpande ekonomiarbete med bl a kund/lev reskontra, bidra löpande till utveckling av projektrutiner och uppföljning samt support till ekonomiansvarig.
Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleexamen eller en YH-utbildning i ekonomi/redovisning. Vi ser gärna att du har arbetat några år inom yrket. Du har inga problem att kommunicera i stora som små sammanhang och van att arbeta i excel och powerpoint. Du gillar att arbeta i team. Flexibilitet och samverkan är viktigt och du har inget problem att hjälpa till där det behövs.
Krinovas värdegrund sammanfattas i de tre bokstäverna G Ö S – Glädje, Öppenhet och Samarbete. Dessa tre ord genomsyrar vårt sätt att jobba. Vi söker därför dig som är ”Gösig” d v s värdesätter glädje och delar med dig av den, har en öppen attityd och som håller med om att samarbete i de flesta fall inte bara lönar sig utan är dessutom roligare.
Vilka är vi?
Krinova är en katalysator för utveckling och innovation i samhället. Med stort engagemang, bred kompetens och en bank av metoder och verktyg erbjuder Krinova innovationsstöd till små och medelstora företag. Inom profilområdet Livsmedel skapar Krinova samarbeten och projekt på regional, nationell och internationell nivå. Under drygt tio år har Krinova drivit olika livsmedelsrelaterade initiativ och är Sveriges största och första inkubator och science park med fokus på livsmedel. Krinova ägs av Kristianstads kommun och Högskolan Kristianstad och är en av de ca 65 medlemmarna i den nationella branschorganisationen Swedish Incubators & Science Parks (SISP).
www.krinova.se
Varaktighet, arbetstid
Tillträde enligt överenskommelse. Krinova eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald i arbetsgruppen. Vanligtvis tillämpas provanställning. Krinova har kollektivavtal med Tekniktjänstearbetsgivarna, Unionen, för mer information kontakta Diana Danilda, Krinova, mobil: 0768-82 74 02. Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation som är i framkant av utvecklingen.
Ansökan
Låter detta intressant? Skicka din ansökan till https://podio.com/webforms/14367617/963052, märk ansökan ”Ekonom”. Sista ansökningsdag 2022-08-15.
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande.
Har du frågor om tjänsten, kontakta:
- Kristofer Kargerot, Ansvarig Ekonomi & Faciliteter, mobil: 0708-29 14 09
- Christian Nyhlén, VD Krinova, mobil: 0733-66 75 76