OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Simpleko är ett företag som utvecklar och levererar digital ekonomisk förvaltning. Våra kunder finns i hela Sverige och vi har kontor i Uppsala och Östersund. Vi är drygt 80 medarbetare som idag levererar ekonomisk förvaltning till ca 1 000 fastighetsägare där majoriteten är bostadsrättsföreningar.
Simpleko är ett dotterföretag till Riksbyggen som specialiserat sig på ekonomisk förvaltning till bostadsrättsföreningar. Vi har kontor i Uppsala och Östersund med drygt 80 medarbetare. Vår leverans är helt digital och vi har drygt 1000 kunder som är nöjda och köper våra tjänster.
Vi söker en ekonom som drivs av att göra det bästa för kunden med fokus på effektivitet och servicemedvetenhet i vår digitala leverans.
Arbetsuppgifter
Som kundansvarig ekonom ansvarar du för ett antal kunder, till största delen bestående av bostadsrättsföreningar. I dina arbetsuppgifter ingår upprättande av bokslut, årsredovisning, budget, deklaration och annan ekonomisk rådgivning till styrelsen. Kunderna är spridda över landet.
Kvalifikationer
• 3 års erfarenhet av arbete inom ekonomi samt utbildning inom ekonomi från KY eller universitet, alternativt gymnasieekonom samt minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Vidare så är du strukturerad och noggrann. Du är lyhörd inför dina kunders behov och med tanke på tjänstens rådgivande karaktär är det viktigt att du är pedagogisk och att du kan kommunicera på ett tydligt och förtroendeingivande sätt.
Du kommer att ha mycket kontakt med kunder och medarbetare på andra avdelningar i vår organisation och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, kundorienterad, aktiv, flexibel, samt har lätt för att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som arbetskamrater. Du ska kunna arbeta självständigt med ditt kundpaket samtidigt som du är en del i en grupp där samarbete och lyhördhet är viktigt. Du har ordning och reda och levererar ett gott arbete. Du har ett positivt synsätt och har förmågan att sprida en god stämning kring dig.
Kundmöten kan förekomma kvällstid digitalt eller i vissa fall fysiskt (anpassat efter kundavtal) varav körkort är ett krav.
Övrig information
Placeringsort för tjänsten kan vara på ett av våra kontor, Uppsala eller Östersund. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där du kan jobba upp till 50% hemifrån. Arbetstiden är 08-17 med sommartid 08-16 under perioden 15 juni till 15 september.
Har du frågor om tjänsten kontakta antingen Mia Holmqvist Andersson på telefon: 018-18 41 20,
E-post, eller Gabriella Wessel på telefon 010-175 71 28, E-post.
Tycker du att detta låter intressant? Skicka då in din ansökan till jobb@simpleko.se senast den 23 augusti.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.