Ekonom

Arbetsbeskrivning

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.

Tjänsten tillhör ekonomiavdelningen som ansvarar för all ekonomisk ledningsrapportering och ekonomiprocesserna i kommunen. Avdelningen utgör även ett stöd till verksamhetsansvariga i uppföljningen av kommunens mål och styrtal. På ekonomiavdelningen har vi flexibel arbetstid och det finns bra möjligheter till att arbeta på distans.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonom som kommer att arbeta med kommunens kundreskontra centralt på ekonomiavdelningen. Detta är ett arbete som sker i nära samarbete med kollegor på kommunens förvaltningar. Du kommer att ha många kontaktytor både internt i kommunen och med våra kunder. I arbetet ingår filinläsningar, integrationer, registrering av kundfakturor, påminnelse- och kravhantering och uppdatering av kundregister. I tjänsten ingår även att utveckla kundfaktureringsprocessen. Strömstads kommun arbetar aktivt med att förbättra för våra medborgare genom att erbjuda e-tjänster, direktbetalning och e-faktura.

I tjänsten ingår också att samordna och följa upp kommunens försäkringar samt anläggningsredovisning. Du kommer även att delta i kommunkoncernens bokslutsarbete med kontoavstämningar och kvalitetssäkring av att redovisningen är rättvisande.

Vi är en liten avdelning som stöttar varandra och det finns därför stora möjligheter att få lära sig och prova olika arbetsuppgifter som finns på en ekonomiavdelning.

KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande.

Vi ser att du har arbetat med redovisning tidigare. Goda datorkunskaper krävs och erfarenhet av vårt ekonomisystem Raindance är meriterande.

Som person är du prestigelös, noggrann, har ett eget driv och trivs med att interagera med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024