OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen
Heltid, tillsvidare
Omsorgsförvaltningen leds politiskt av en omsorgsnämnd med ansvar för äldreomsorg och verksamheten för stöd och service samt en socialnämnd med ansvar för Individ- och familjeomsorg. Verksamheten omsätter ca 710 milj och sysselsätter ca 1350 personer. Omsorgsförvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden; Stöd i Ordinärt Boende, Stöd i Särskilt Boende, Stöd och Service, Utredning och Beslut samt Utveckling och Stöd.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av ekonomiska frågor. Du ska genom ett konsultativt arbetssätt vara ett stöd till verksamhetsansvariga. Ditt huvudsakliga arbetsfält kommer att vara inom integrationsfrågor. Du kommer att arbeta med alla frågor inom ekonomiområdet som rör integration. Exempelvis uppföljning och planering av verksamhet, samordning av återsökning samt bevakning och fördelning inom området. Tjänsten utgår ifrån omsorgsförvaltningen men kommer även att innehålla vissa kommunövergripande uppdrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Internbudget inklusive personalbudgetarbete
Resursfördelning för verksamheter samt uppföljning av dessa.
Uppföljning och bokslut, både på nämndsnivå och enhetsnivå.
Ekonomisk statistik och interkontroll inom ekonomiområdet.
Stöd i ekonomiska frågor till verksamhetschefer/enhetschefer.
Deltagande i utredningsarbete av olika typer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen på kandidatnivå inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Erfarenhet av ekonomiarbete från verksamhetsområdet och/eller från kommunal förvaltning är meriterande.
Arbetet kräver att du är strukturerad, självständig, stresstålig och har god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på att du är kommunikativ vilket förutsätter goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt har god datorvana. Den vi söker måste ha en förståelse och respekt för politiskt styrd verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
I Karlshamn använder man ROR och Budget och Prognos från Aditro samt för uppföljning även Qlikview.
Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde enligt överenskommelse.
Körkort erfordras.
Organisationen av verksamhetens ekonomer kommer från 1 januari 2017 att ändras till en centraliserad ekonomifunktion inom kommunledningsförvaltningen, detta kommer även att omfatta denna tjänst.
För mer information kontakta
Camilla Gärdebring, Tf förvaltningschef, 0454-810 60
Fackliga företrädare:
Vision- Agneta Gårdesten, 0454-30 77 09
Kommunal, 0454-811 91, 0454-811 95
Sista ansökningsdag
2016-04-25
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.