OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom
Drivs du av ett utvecklande arbete med stort eget ansvar? Är du noggrann och har god samarbetsförmåga? Vill du vara med på resan att effektivisera ekonomistyrningen?
Vi erbjuder ett utvecklande och intressant arbete med ett roligt arbetslag i en bransch som drivs av stora förändringar i en region som expanderar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att få en bred tjänst med möjlighet till utveckling. I arbetet ingår bland annat löpande bokföring, ekonomiska uppföljningar och prognoser, statistikrapportering, budget- och bokslutsarbete inklusive upprättande av årsredovisningar, avstämningar, moms- och punktskattedeklarationer. Dessutom kan arbete med kund- och leverantörsreskontra förekomma. Du har en viktig roll som stöd till verksamheten. Du förväntas ha ett helhetsperspektiv och du driver självständigt ditt arbete.
I arbetsuppgifterna ingår vidare att ge service till chefer och anställda i administrativa frågor.
Dina färdigheter
Som ekonom arbetar du med både stort och smått, du är prestigelös och ser möjligheter till förbättringar. Du har en positiv attityd och en god kommunikationsförmåga. Du gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Du har ett intresse för utveckling och en serviceinriktad inställning.
Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och pålitlig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten.
Hos oss blir du en del av ekonomiavdelningen, som består av sex medarbetare. Vi arbetar nära varandra som ett lag, med god sammanhållning, vi är prestigelösa och jobbar aktivt med att förbättra vårt arbetssätt genom ett ständigt förbättringsarbete.
Kvalifikationer
Du har flerårig erfarenhet som ekonom eller annan likvärdig erfarenhet. Vi vill att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Du måste kunna kommunicera på ett tydligt sätt både i tal och skrift på svenska.
Meriterande med erfarenhet inom energibranschen.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 21 maj 2023. Vi har löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Bodens Energi gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.
Skicka ansökan med personligt brev och CV märkt ”Ekonom” till: arbetssokande@bodensenergi.se
Vi tillämpar Avtal Energi 2020.
Vi är övertygade att mångfald berikar och ser därför gärna att både kvinnor och män med olika bakgrund som sökande. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden, därför värderar vi etik och moral högt på Bodens Energi.
Övrigt
Blir du vår nya kollega så erbjuder vi en givande, utvecklande och varierad tjänst där du har möjlighet att bidra och verkligen göra skillnad. Du kommer att ingå i ett kompetent team som jobbar nära verksamheten på en arbetsplats som uppmuntrar delaktighet. Du får arbeta i ett bolag som arbetar målinriktat och som tycker att det är viktigt med professionalism, arbetsglädje, tillit och dynamik.
Goda möjligheter till flexibelt arbetssätt, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är några av de förmåner du erbjuds hos oss.
Kontakt
Redovisningschef Kristin Sevä 0921-582 60 alt 070-677 32 35
SEKO Facklig representant 0921-582 00
VISION Facklig representant 0921-582 00
Bodens Energi är en energikoncern där fjärrvärme, elhandel, elproduktion och administration bedrivs i moderbolaget Bodens Energi AB. Det helägda dotterbolaget Bodens Energi Nät AB ansvarar för elnätets 16 500 kunder samt viss entreprenadverksamhet i kommunen. Det innebär att vi arbetar för alla bodensare och med hela staden. Att bedriva en hållbar verksamhet socialt, ekonomiskt och ekologiskt är en viktig ledstjärna för vårt företag och våra medarbetare.
Vill du vara med på vår resa och delar du vår vision att vara en lokal kraft med ansvar för framtiden då är du välkommen till oss.