OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom
- med kompetens inom redovisning och ekonomistyrning
Vill du vara del i en bolagsgrupp som är på tillväxt och där det händer saker hela tiden? Är du trött på att jaga debiterbara timmar och är ute efter frihet under ansvar? Är du en flexibel och prestigelös person som hellre agerar än reagerar och ser fram emot de arbetsuppgifter som kan dyka upp under dagen – då kan du vara den vi söker.
Vår bolagsgrupp består idag av 7 aktiva bolag, där vi tillsammans jobbar mot de mål vi har i våra olika verksamheter. Bolagsgruppen har kontor i centrala Örebro, där även den här anställningen kommer att vara placerad. Gruppen har verksamheter inom flera områden bland annat en juridisk byrå, mättjänster, produktförsäljning och fastigheter.
I rollen som ekonom hos oss kommer du bl a att arbeta med övergripande ansvar för ekonomi, skatt, redovisning och bokföring, ansvara för månadsavstämningar och årsbokslut, kontakt med banker och andra relevanta myndigheter. Anställningen kommer att vara i Argum Örebro/Rommerud Juridik AB men arbetet kommer att ske mot och för alla i gruppen ingående bolag. Vi tror att du kan hantera frågor både med helhetsperspektiv och på detaljnivå i våra verksamheter. Tillsammans och som stöd till dig i ditt arbete kommer du att ha hjälp av Petra som redan i dag arbetar i bolagsgruppen som assistent/administratör.
I rollen som ekonom hos oss innebär det även att du i mån av tid bistår våra kunder med ekonomisk rådgivning enskilt och gemensamt med våra jurister.
Vi tror att du har en universitet/högskoleexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande erfarenhet samt ett antal års erfarenhet av ekonomiarbete. Vem du är och vad du gör har företräde framför höga betyg. Idag använder vi affärssystemet Fortnox. Har du tidigare erfarenhet av det blir din start enklare.
För att trivas i rollen som ekonom hos oss är du prestigelös, vi hjälps alla åt med vad som kan komma upp under våra arbetsdagar. I vår platta organisation med högt i tak strävar vi efter att ha en bra balans mellan arbete och fritid.
Du bör gilla utmaningar och ha en förmåga att ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda och motiveras av att vara en del av ett bra arbetslag. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad. Du har en god förmåga att sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning i allmänhet. Affärsinriktad, kommunikativ och nyfiken på att lära känna våra verksamheter är andra ord som beskriver dig.
Låter det här som ett jobb för dig?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 070-261 15 05
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha senast den 10/9 2023.
Urval kan komma att ske under ansökningstiden.
Tjänsten är på heltid, start enligt överenskommelse.