Ekonom

Ekonom

Arbetsbeskrivning

Hos oss är du med och tar hand vår stad. Lokalförsörjningsförvaltningen förvaltar grundskolor, specialboenden och förskolor men även kulturbyggnader och andra sorters byggnader i staden.
Vi deltar i den strategiska samhällsplaneringen tillsammans med våra kollegor på övriga förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessen. Att arbeta hos oss innebär att du bidrar till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Vi drivs inte av vinstmarginaler men drivkraften är att vara kostnadseffektiva så att det blir mer pengar över till våra kärnverksamheter, vård, skola och omsorg. Förvaltningen består av 50 medarbetare som på respektive operativ avdelning ansvarar för byggprojekt, ekonomisk/teknisk förvaltning, förvaltning och inhyrning av externa lokaler.

Tjänsten som ekonom är placerad på förvaltningens stabsenhet. Enheten består av 8 personer som arbetar inom planering, ekonomi, kvalitet, kommunikation, verksamhetsutveckling, HR och hyresadministration. Inom samtliga områden arbetar vi förvaltningsövergripande och som stödfunktioner till övriga avdelningar. Eftersom vi är få personer inom respektive område är det nödvändigt att vi hjälper varandra "över gränserna" och kanske därför får utföra arbetsuppgifter som ligger utanför ifrån de ordinarie.


Ekonom

Arbetsuppgifter

Dina ordinarie arbetsuppgifter kommer att vara:
Löpande redovisning
Fakturahantering
Avstämningar
Fastighetsmoms
Budget-, prognos- och bokslutsarbete
Rapportering
Stöd till medarbetar i frågor inom ditt ansvarsområde
Aktivt delta i och arbeta med utveckling och förändring av system, processer och rutiner
Förekommande ad hoc-uppgifter


Övrig information

Kvalifikationer

För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter, bidrar till kreativitet, skratt och kan peppa dina kollegor. För att göra ett bra jobb krävs att du är/har:
Civilekonomexamen eller högskoleexamen
Minst 5 års erfarenhet inom ovan nämnda arbetsuppgifter
Är självgående i rollen
God systemvana
Mycket goda kunskaper i Excel
Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande



Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka, vem du än är.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2024
  • Ansök senast: 9 mars 2024

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024