Ekonom

Ekonom

Arbetsbeskrivning

Om oss
Gävle Diakoniförening, bildad 1919, har en mottagning kallad Diakonirådet. Föreningens huvuduppdrag är att stötta ekonomiskt behövande till livets basbehov, inom Gävle församlings geografiska område. På mottagningen är tre personer heltidsanställda, verksamhetsansvarig/chef, handläggare och ekonom. Ett sammansvetsat team som jobbar tight och hjälper varandra och samverkar i många delar av verksamheten. I teamet har vi en familjär positiv stämning. Arbetstiden är förlagd på mottagningen i centrala Gävle. Vår arbetsmiljö präglas av våra grundvärderingar: medmänsklighet, engagemang och ansvar. Läs gärna mer på www.diakoniforeningen.se

Dina arbetsuppgifter
Gävle Diakoniförening söker dig som vill jobba i ett meningsfullt sammanhang! Tjänsten består av tre delar, ekonom (huvuddelen), sekreterare och även handläggare (vid behov). Som ekonom ansvarar du för: redovisning, betalningar, avstämningar, bokföring, bokslut, administration, lönehantering, upprättande av ekonomiska rapporter, ser till att regelverk följs mm. Som sekreterare ingår, utöver att vara sekreterare vid styrelse/utskotts-möten, på kontoret vanligt förekommande uppgifter som bland annat kan vara att stötta handläggarna i utredningar, arkivera och andra administrativa arbetsuppgifter. Som handläggare ingår att möta de människor som kommer till mottagningen för att söka ekonomiskt stöd. I dessa möten kommer bland annat att ge information om hushållsekonomi och påvisa valmöjligheter personen har för att påverka sin ekonomi.

Din profil
Vi söker ekonom med relevant utbildning inom ekonomi/administration med minst ett par års erfarenhet. Meriterande att vara insatt i det ekonomiska arbetet med stiftelser och fonder, samt erfarenhet av möte människor i utsatta situationer. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Det är ett plus om du har förståelse för och gärna erfarenhet av att arbeta i en ideellt präglad förening. Det ska kännas stimulerande och värdefullt för dig att arbeta i en kristen organisation. Arbetet kräver att du är driven och strukturerad samt att du är empatisk och vill hjälpa människor i vår målgrupp. De vi möter är ekonomiskt utsatta och många gånger lever de under svåra sociala förhållanden. Du är trygg som person och ansvarstagande med en prestigelös och lösningsorienterad inställning. Du behöver självständigt kunna arbeta och organisera ditt arbete efter verksamhetens behov. Som person är du pålitlig och arbetar målmedvetet för föreningens bästa. Du ingår i ett team som
ställer upp för varandra och hjälps åt för att mottagningen ska vara en bra miljö för både anställda och besökare. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i ett sammanhang där du, tillsammans med dina kollegor arbetar för att hjälpa ekonomiskt utsatta människor. Vidare erbjuder vi friskvård på arbetstid och friskvårdsbidrag. Vi arbetar aktivt för att tillhandahålla en säker och trygg miljö för våra medarbetare.

Ansökan
Känner du igen dig i ovanstående? Sök till tjänsten redan idag. Urval sker löpande med sista ansökningsdag den 17 november 2024. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor gällande tjänsten kontakta gärna Elin Broqvist 073-351 27 47. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Inhouse services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 17 november 2024

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024