Ekonom

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.

Kommunen har fyra förvaltningar. Du kommer att arbeta i kommunledningsförvaltningens avdelning för stöd och service. Avdelningen ansvarar för ledning och samordning samt stöd och service till såväl den egna förvaltningen som till kommunens övriga förvaltningar och till de kommunala bolagen.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet kommer att bestå av stöd till kommunens chefer när det gäller budget, prognos och bokslut. Andra arbetsuppgifter är att leda och delta i utrednings- och utvecklingsprojekt, driva budgetprocessen samt vara ansvarig för kommunstyrelsens uppsiktsansvar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk ekonomiutbildning inom området och som har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel. Tjänsten kräver att du är en person som är noggrann, analytisk, strukturerad och har en förmåga att arbeta självständigt men även kunna arbeta bra i samarbete med andra.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024