OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMS:2016:87
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Den centrala ekonomienheten består av sju ekonomer, sex ekonomiassistenter, planeringssekreterare, verksamhetscontroller och IT-samordnare. Enheten leds av förvaltningens ekonomichef.
Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att få vara med om att utveckla förvaltningens ekonomistyrning samt bidra till att ge gott stöd till förvaltningens chefer. I rollen som ekonom identifierar du problem och föreslår lösningar utifrån ett verksamhets- och utvecklingsperspektiv för att möjliggöra ekonomi i balans.
I arbetsuppgifterna ingår budget, budgetuppföljning, bokslut och eventuellt räkenskapssammandrag. Du kommer även att leda och delta i projekt på olika nivåer i förvaltningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Vidareutbildning inom ekonomiområdet, exempelvis bemanningsekonomi anses meriterande. Du har flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt vana att arbeta med IT-baserade ekonomisystem och Office-paketet.
Erfarenhet av bemanningsekonomi inom vård, skola eller omsorg, helst från en politiskt styrd organisation, anses meriterande. Meriterande anses även erfarenhet av räkenskapssammandrag, resursfördelning och arbete med projekt. Vi ser gärna att du har arbetat med i flera ekonomisystem samt har kännedom om lagar och avtal inom området.
Du är drivande, positiv och engagerad. Du har lätt att kommunicera ekonomiska frågor i såväl tal som skrift.
B-körkort är meriterande.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% Tillträde snarast/enligt överenskommelse
För mer information, ta kontakt med
Anna Falkenstam, Ekonomichef, 044-13 53 81
För facklig information, ta kontakt med
Erika Almström, SACO, 044-13 62 63
Sista ansökningsdatum
2016-09-18
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Malin Josefsson på 044-13 60 14. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress för att vi ska kunna kontakta dig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21