OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 58 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en verksamhetsekonom till Göteborgs Stad, stadsdelsförvaltningen Centrums ekonomiavdelning. Arbetsplatsen är belägen mitt i centrala Göteborg på Engelbrektsgatan 71.
Stadsdelsförvaltningen är en gemensam förvaltningsorganisation för hela stadsdelen, vilket bland annat innebär att redovisningsansvarig och ekonomer arbetar i en avdelning under ekonomichefens ledning. Vi jobbar idag i en miljö med modern teknik och en hög servicenivå. Avdelningen består av nio ekonomer och är en av förvaltningens stödfunktioner.
Ekonomiavdelningens verksamhetsidé är att vara stadsdelens stödjande funktion inom kompetensområdet ekonomi. I ditt uppdrag ingår att ge råd och stöd, utföra service och administration samt uppföljning och kontroll inom ekonomiområdet. Detta innebär bland annat att kunna ge råd, vara ett bollplank, analysera och utreda samt ta fram beslutsunderlag.
Vår vision är att aktivt coacha stadsdelens chefer och därmed skapa ökade förutsättningar för högre måluppfyllelse.
Det är viktigt att ha förståelse för kundens verksamhet. Vi söker dig som har intresse och engagemang för de kommunala kärnverksamheterna. Vi erbjuder dig en trevlig och kreativ arbetsplats där du får goda utvecklingsmöjligheter.
I rollen som ekonom finns ett samordningsansvar för budget, prognos och bokslut. I uppdraget ingår också visst redovisningsarbete, kalkyler, analys, stöd i enklare inköpsfrågor samt utbildning i våra ekonomisystem. Du ingår i nätverk med verksamhetsekonomer från de andra stadsdelarna inom ditt område.
En mycket viktig ingång i uppdraget är att medverka till hög kvalitet i beslutsunderlag.
KVALIFIKATIONER
Ekonomisk Högskoleexamen och goda kunskaper i excel är ett krav.
Som person är du kommunikativ och pedagogisk, har en förmåga att skapa goda relationer. Hos oss får du utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi utgår ifrån att du har god analytisk samt stilistisk förmåga. I uppdraget krävs erfarenhet av att samarbeta och stödja chefer, att vara tillgänglig och bemöta på ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Erfarenhet av arbete i en politisk organisation är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48